نیکلسون: حدود 600 تا 800 جنگجوی داعشی در ننگرهار حضور دارد

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 35122

جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان می گوید که حدود 600 تا 800 جنگجوی داعشی در ولایت شرقی ننگرهار حضور دارد و بیشتر این جنگجویان از مناطق مرزی پاکستان وارد افغانستان شده است.

روزنامه واشنگتن پست با نقل قول از جان نیکلسون فرمانده امریکایی ناتو در افغانستان نوشته که داعش بین 600 تا 800 جنگجو در ننگرهار دارد و حدود 300 تن دیگر از افراد آنان در ولایات کنر در مجاورت ننگرهار و جوزجان در شمال افغانستان پراکنده اند.

واشنگتن پست نوشته که نیروهای امریکایی همراه با نیروهای امنیتی افغانستان در یک رشته عملیات اخیر، افراد داعش را از ننگرهار به سمت مرز پاکستان رانده اند.

این در حالیست که وزارت دفاع ملی گفته است در عملیات نیروهای کوماندوی ارتش در ولسوالی ده‌بالای ولایت ننگرهار در شرق افغانستان تلفات سنگینی بر گروه تروریستی داعش وارد شده است.

دولت وزیری سخنگوی این وزارت گفته که این عملیات روزهای گذشته در قریه‌های ثبای‌قلعه و انگورقلعه ولسوالی ده بالا راه اندازی شده بود که در نتیجۀ آن ۶۰ داعش کشته و ۱۸ تن زخمی شدند.

در این عملیات سه ضرب هاوان، یک میل دهشکه، مقداری تجهیزات جنگی و مخفیگاه گروه تروریستی داعش نیز تخریب شده است.

وزارت دفاع گفته که جنگجویان گروه تروریستی داعش با زور و تهدید خود را در خانه‌های  مردم ملکی پنهان نموده و از آنها به حیث سپر استفاده کردند که در نتیجه در جریان درگیری یک فرد ملکی جان باخته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟