نیویورک تایمز: آمریکا منطقه سبز امنیتی شهر کابل را به دو برابر وسعت فعلی افزایش می دهد

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 30720

ایالات متحده آمریکا قصد دارد تا منطقه سبز امنیتی در شهر کابل را به دو برابر وسعت فعلی افزایش دهد. این منطقه سبز سفارت آمریکا در کابل و چندین سفارت خارجی و تاسیسات نظامی را شامل می شود.

آمریکا قصد دارد در اقدامی برای مقابله با حملات تروریستی اخیر مرگبار در کابل منطقه سبز خود در پایتخت افغانستان را توسعه دهد تا اکثر سفارتخانه‌های کشورهای غربی و تعدادی از تاسیسات نظامی را نیز شامل شود.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: دسترسی به سفارت آمریکا در کابل احتمالا دیگر مستلزم سوار شدن بر هلی‌کوپتر ترابری شنوک برای دسترسی به اموال پنتاگون در سراسر منطقه سبز نیست. آمریکا قصد دارد تا منطقه سبز خود که یک منطقه فوق امنیتی است را با هدف حفظ امنیت مقامات کشورهای غربی در برابر حملات تروریستی گسترش دهد.

به دنبال حمله مرگبار ماه می میلادی که در آن بخش اعظم سفارت آلمان در کابل تخریب شد آمریکا اعلام کرد که قصد دارد مرزهای منطقه سبز خود در کابل را مجدداً تعیین کند تا اکثر سفارتخانه‌های کشورهای غربی، چند وزارتخانه دولتی و همچنین مقرهای نظامی آمریکا و ناتو در داخل این منطقه حفاظت شده را شامل شود.

توسعه این منطقه امنیتی شش تا ۱۲ ماه طول خواهد کشید و وسعت این منطقه را دو برابر خواهد کرد.

براساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، توسعه منطقه سبز آمریکا در کابل تایید کامل این مساله که حتی دفاع از مناطق مرکزی کابل در برابر حملات شبه‌نظامیان طالبان کار بسیار دشواری است.

نیروهای آمریکایی در حال حاضر ۱۶ سال است که در کابل به سر می‌برند.

این اقدام همچنین حاکی از آن است که هیئت نظامی آمریکا در افغانستان برنامه خروج از این کشور مربوط به دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را کنار گذاشته و در حال حاضر قصد دارد تا علی‌رغم مخالفت مردم آمریکا نسبت به تمدید حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان مدت بیشتری در این کشور جنگ زده بماند.

استراتژیست‌های نظامی برآورد می‌کنند که ممکن است آمریکا برای یک دهه دیگر در افغانستان بماند.

براساس استراتژی جدید، پنتاگون خروج آمریکا از افغانستان را بر مبنای پیش‌شرط‌هایی قرار داده اما این پیش‌شرط‌ها هنوز مشخص نیستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟