نگرانی هند از افزایش فعالیت های تروریستان در مرزش با پاکستان

  • انتشار: ۲۱ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19408

فرمانده کل عملیات نظامی هند با نگرانی از افزایش فعالیت گروههای شبه نظامی و تروریستی در امتداد خط کنترول در کشمیر،خواستار جلوگیری ارتش پاکستان از فعالیت این گروهها شد.

جنرال ای کی بات روز جمعه در تماس تلفنی با همتای پاکستانی خود افزود: وظیفه ارتش پاکستان مبارزه با شبه نظامیان برای جلوگیری ازنفوذ آنها به خاک هند است.

پاکستان با رد نگرانی هند در خصوص حضور شبه نظامیان در مرزها اعلام کرد دهلی نو برای اثبات ادعای خود باید مدارک کافی ارائه دهد.

سازمان های امنیتی هند که تحولات مرزی را رصد می کنند با انتشار گزارشی اعلام کرد حضور شبه نظامیان در امتداد 778 کیلومتر ازخط واقعی کنترول در کشمیر تحت کنترول پاکستان افزایش یافته است.

یک مقام امنیتی هند نیز گفت که بر اساس گزارش سازمان های امنیتی، چندین پایگاه شبه نظامیان در امتداد خط کنترول به تازگی برای نفوذ به داخل هند ایجاد شده است.

بیپن راوات فرمانده ارتش هند نیز چندی پیش در اخطاری به پاکستان اعلام کرد اسلام آباد باید حمایت آشکار از گروه های شبه نظامی و ترروسیتی ضد هند را متوقف کند.

وی در خصوص حمله محدود هند در ماه سپتامبر سال گذشته علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان افزود:پیام این حمله ،اطلاع هند از فعالیت و وجود پایگاههای شبه نظامیان در خاک پاکستان و توانایی عکس العمل در برابر این فعالیت ها است.

سازمان های اطلاعاتی هند پیش از این نیز در گزارشی اعلام کردند بیش از 45 پایگاه شبه نظامی در مرز های مشترک هند و پاکستان فعال شده است.

دهلی نو،همواره ،پاکستان را به حمایت از تروریسم و شبه نظامیان برای نفوذ به هند متهم کرده است.

ارتش هند در اکتوبر سال گذشته به تلافی حمله شبه نظامیان به پایگاه ارتش در شمال کشمیر، به هفت پایگاه شبه نظامیان در داخل خاک پاکستان حمله کرد.

به گفته مقامات دفاعی هند، در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟