نگاه رسانه‌های جهان به افغانستان در هفته‌ای که گذشت

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 9935

خبرگزاری اطلس ـ نقض حریم شخصی زنان افغانستانی در فیس‌بوک، تقویت طالبان و آوارگی مردم در نتیجه دخالت‌های آمریکا، ۳ برابر شدن شمار مهاجران افغانستانی در کشورهای اروپایی و سوءاستفاده جنسی نیروهای امنیتی از کودکان از مهم‌ترین اخبار افغانستان در هفته گذشته است.

اسپوتنیک: کنترل تروریست‌ها بر مسیر مواد‌مخدر در برخی مناطق افغانستان

اسپوتنیک روسیه به نقل از نماینده روسیه در سازمان ملل، نوشت: گروه‌های افراطی و بخصوص داعش از ترانزیت بین‌المللی مواد‌مخدر در افغانستان به عنوان تامین‌کننده مالی فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

واشنگتن‌پست: نقض حریم شخصی زنان افغانستان در فیس‌بوک

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: افزایش شمار کاربران شبکه‌های اجتماعی در افغانستان به دور از جنجال نبوده و بسیاری از کاربران این شبکه‌ها بخصوص فیسبوک و مخصوصاً زنان از مزاحمت‌هایی که برای آنها ایجاد شده، شاکی هستند.

هافینگتون‌پست: تقویت طالبان و آوارگی مردم نتیجه ورود آمریکا به افغانستان

روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست در گزارشی با اشاره به لشکرکشی بدون هدف آمریکا به افغانستان نوشت: ایالات متحده بیش‌ از بازسازی افغانستان بر اقدامات نظامی متمرکز شده بود که این تلاش‌های کوتاه مدت تنها به تجدید حیات طالبان کمک کرد.

کمیساریای عالی سازمان ملل: افغانستان رکورددار پناهجو

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان طی گزارشی با اشاره به اینکه جنگ عامل اصلی محرومیت دانش‌ آموزان از تحصیل است، اعلام کرد: طی ۵ سال گذشته نرخ سواد زنان و دختران افغانستانی ۲۴-۱۵ ساله ۳۰ درصد افزایش یافته است.

واشنگتن‌پست: اعتبار آمریکا در گرو ماندن در افغانستان است

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی به ۳ دلیل ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان اشاره کرد و نوشت: عقب‌نشینی ایالات متحده از این کشور باعث لطمه دیدن اعتبار آمریکا خواهد شد.

الجزیره: ناامنی، رکود و بیکاری مثلث مهاجرت در افغانستان

شبکه خبری الجزیره در گزارشی با اشاره به اینکه افغانستان دومین گروه بزرگ پناهندگان در اروپا را تشکیل می‌دهد، نوشت: وخیم بودن اوضاع امنیتی، رکود اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری عوامل اصلی مهاجرت مردم این کشور است.

تریبون از ارسال مدارک مهم حادثه «پیشاور» به کابل خبر داد

تریبون نوشت: پاکستان تصمیم گرفته است که مدارک مهمی را در خصوص حمله تروریستی «پیشاور» در اختیار دولت افغانستان قرار دهد.

نیویورک‌تایمز: قاره سبز، تب مهاجرت و بازار داغ قاچاق انسان

نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به روند صعودی مهاجرت مردم افغانستان نوشت: ناامنی، بیکاری و بی‌ثباتی منجر به این شده که مردم از میدان جنگ فرار کرده و مسیر خطرناک اروپا را در پیش بگیرند.

نیویورک‌تایمز سوءاستفاده جنسی از کودکان افغانستان را چالش نیروهای آمریکایی دانست

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: با آنکه به سوءاستفاده جنسی از کودکان در افغانستان به نظر بد نگریسته می‌شود، اما این مشکل به گونه‌ای گسترده در افغانستان وجود دارد.)

نیشن: پاکستان به همکاری با افغانستان ادامه می‌دهد

روزنامه انگلیسی زبان نیشن به نقل از «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان نوشت: اسلام‌آباد به منظور ایجاد صلح در منطقه، به همکاری با افغانستان ادامه می‌دهد.

فرانس ۲۴: شمار پناهجویان افغانستانی در اروپا ۳ برابر شده است

شبکه تلوزیونی فرانس ۲۴ در گزارشی با اشاره به افزایش ۳ برابری شمار پناهجویان افغانستانی طی یک سال گذشته، اعلام کرد: مهاجرین به رغم آگاهی از شرایط سخت سفر، رفتن را به ماندن ترجیح می‌دهند.

رویترز: نظامیان افغانستانی از سال ۲۰۱۱ کمبود لباس زمستانی دارند

رویترز نوشت: اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرده که نیروهای امنیتی افغانستان از سال ۲۰۱۱ تاکنون، با کمبود تجهیزات و لباس زمستانی روبرو بوده‌اند.

اسپوتنیک: آمریکا هزاران نیروی نظامی را پس از ۲۰۱۶ در افغانستان نگه می‌دارد

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: مقامات دفاعی آمریکا و متحدان این کشور درحال تجدید نظر در گزینه‌های خود در افغانستان هستند و احتمالاً در این راستا هزاران نظامی آمریکایی پس از سال ۲۰۱۶ در این کشور باقی خواهند ماند.

فارن‌پالیسی: تعهد دولت وحدت ملی به مقابله با سواستفاده جنسی از کودکان افغانستانی

نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی در گزارشی نوشت: رئیس جمهور افغانستان تعهد داده که به منظور جلوگیری از سوءاستفاده نیروهای امنیتی افغانستان از کودکان، اقداماتی جدی اتخاذ شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟