نبیل: پاکستان می‌خواهد به طالبان مشروعیت بین المللی ‌بدهد

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 53669

«رحمت الله نبیل» رییس پیشین امنیت ملی، در تازه ترین اظهاراتش در مورد لغو سفر هیات طالبان به اسلام آباد، گفته است که پاکستان تلاش می کند تا به طالبان مشروعیت بین المللی کسب کند.

آقای نبیل تاکید کرد که دیدارهای رسمی طالبان و فراهم آوری زمینه برای این نشست‌ها تلاشی از سوی پاکستان است تا طالبان را به حیث یک قدرت موازی با حکومت افغانستان به جامعه بین المللی معرفی کند.
به گفته او، پاکستان بخاطر این تلاش‌ها می کند تا قدرت خودش را در روند صلح افغانستان به نمایش بگذارد و خود را طرف صلح افغانستان قرار دهد.
او در پاسخ به این سوال که طالبان چرا حاضر به برقراری آتش بس در افغانستان نیست، به صدای امریکا گفته است که پاکستان و طالبان به این باورند که در صورت تامین آتش بس، نیروهای جنگی طالبان دیگر حاضر به جنگ نخواهند شد و نیز روند سربازگیری طالبان فلج خواهد شد.
گفتنی است که قرار بود هیات طالبان در یک سفر رسمی، به اسلام آباد رفته و با زلمی خلیلزاد و عمران خان نخست وزیر پاکستان نشستی را برگزار کند.
اما؛ این گروه روز گذشته اعلام کرد که به خاطر محدودیت های سفر اعضای طالبان، هیات این گروه نتوانسته است به پاکستان سفر کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟