منبع: تظاهرات سرتاسری هواداران عطا محمد نور لغو شده است

  • انتشار: ۶ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 37465

در حالیکه پیش از این عطا محمد نور رئیس اجرای حزب جمعیت گفته بود که در 15 ولایت افغانستان تظاهرات گسترده ای را راه اندازی می کند، اما اکنون منابعی می گویند که نمایندگان چند کشور اروپایی و آمریکا از وی خواسته است تا از این تصمیم خود صرف نظر کند.

عطا محمد نور عطا محمد نور والی برکنار شده بلخ روز (دوشنبه 23 دلو) در یک سخنرانی در بلخ گفته بود در ۲۷ – ۲۸ و 29 ماه فبروری راهپیمایی هایی بی سابقه در ۱۵ ولایت کشور راه اندازی خواهیم کرد. اما اکنون منابعی می گویند که این تظاهرات با درخواست جامعه جهانی لغو شده است.

در همین حال نمایندگان دایمی آمریکا، آلمان، ایتالیا و ترکیه در ناتو در قالب هیات ناتو برای سفری دو روزه وارد افغانستان شده اند.

روز گذشته و با نزدیک شدن زمان برگزاری نشست بین المللی «پروسه کابل» برای گردهمایی نمایندگان 25 کشور جهان به منظور بررسی روند مصالحه و هماهنگی برای مبارزه با تروریسم در افغانستان، سفر دو روزه هیات ناتو به افغانستان و حضور در ولایت بلخ نشان از نگرانی آنها از اوضاع افغانستان دارد.

وقتی این سفر را در کنار تهدیدهای بلخ علیه دولت مرکزی برای برگزاری تظاهرات سراسری و حرکت مردم به سمت کابل در زمان اجرای نشست پروسه کابل می گذاریم این معنا روشن تر به نظر می رسد.

جان نیکلسون فرمانده عمومی نظامیان آمریکایی در افغانستان که هیأت ناتو را همراهی می کرد، گفته است که نباید سیاست به امنیت در افغانستان، آسیب برساند.

او گفت که پیامی که ما می خواهیم به مردم افغانستان برسانیم این است که ما به روند سیاسی شما حرمت می گذاریم و به سیاست گران برای تکامل سیاسی شما حرمت می گذاریم. به عنوان یک فرمانده نظامی تنها درخواست من این است که سیاست به امنیت زیان نرساند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟