مناطقی از فاریاب به تصرف طالبان درآمد

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: پارلمانتیتر 1
  • شناسه مطلب: 9292

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، مقامات محلی در ولایت فاریاب اعلام کردند که دو منطقه «غوره» و «کفترخان» در اینمناطق بار دیگر به تصرف طالبان در آمدند.

«رحمت الله قیصاری» ولسوال قیصار به رادیو آزادی گفته که منطقه غوره در تصرف طالبان است و این گروه برای تصرف منطقه دیگری به نام «شاخ» آماده می‌شود.

از سوی دیگر، «سید عبدالباقی هاشمی» رئیس شورای ولایتی فاریاب نیز در مورد سقوط کفترخان در شهرستان المار اظهارداشت که نیروهای دولتی، با ترک منطقه کفترخان، در مرکز شهرستان المار مستقر شده‌اند.

به گفته مردم ولسوالی های قیصار و المار در ولایت فاریاب، با راه اندازی عملیات نظامی علیه مخالفان دولت افغانستان، وضعیت امنیتی بهبود یافته بود اما اکنون با عقب نشینی نیروهای دولتی از این مناطق باردیگر نگرانی‌های آنان بیشتر شده است.

هفته گذشته منطقه «خواجه کنتی» قیصار در ولایت فاریاب در شمال افغانستان و یک پایگاه نظامی با تجهیزات کامل نظامی به طور کامل به تصرف طالبان در آمد.

منطقه خواجه کنتی جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر دارد که هفته گذشته پس از چهار سال حکمرانی طالبان، توسط نظامیان افغان به رهبری «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان آزاد شد، اما پس از ۱۰ روز مجددا طالبان کنترل این منطقه را در دست گرفتند.

«فتح الله قیصارى» عضو پارلمان افغانستان و رهبر نیروهای مردمی منطقه شاخ قیصار در این باره گفته بود که عقب‌نشینی نیروهای ارتش در خواجه کنتی سوال برانگیز است، زیرا منطقه مذکور بدون هیچ اطلاع و هماهنگی با دیگر مناطق تخلیه شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟