ملت احمقی هستیم!

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 45183

دانا میلبنک با این مقدمه در مطلبی کنایه‌آمیز در واشنگتن‌پست نوشته است: «من می‌دانم که اوضاع به همین روال است زیرا دونالد ترامپ بارها به ما اطلاع داده که “کشوری احمق” هستیم.

در ادامه گفته است، ترامپ این نظر را دست‌کم در ۹ موقعیت مختلف از زمان آغاز کمپین انتخابات ریاست جمهوری خود تاکنون مطرح کرده است.

او البته پس از نشست ناتو به ما یادآوری می‌کند که خودش فردی نابغه است. همچنین رئیس‌جمهوری ما این نظر خردمندانه را دارد که آمریکا توسط افراد احمق رهبری شده و قوانین ما بسیار فاسد و احمقانه هستند. ما درباره تجارت احمق بوده‌ایم. ما درباره برخورد با عراق، ایران، چین، مکزیک، کانادا، اروپا و مسلمانان احمق بوده‌ایم. ما ابلهانه‌ترین قوانین مهاجرتی را داریم. علاوه بر این‌ها ترامپ موضوعات دیگری را هم احمقانه تلقی می‌کند؛ از جمله اف‌بی‌آی، لیگ ملی فوتبال، کارکنان کاخ سفید، دموکرات‌ها و خبرنگاران.

ترامپ به تازگی در جمعی از حامیان خود گفت که ما بسیار احمق هستیم و آنها خندیدند. او همچنین در جمع دیگری از حامیانش این جمله را به زبان آورد که “شما احساس حماقت می‌کنید، غیر از این است؟”.

با این حال ما در برخورد با روسیه بیش از همه موارد دیگر سفاهت به خرج داده‌ایم. ترامپ پیش از دیدار خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در توئیتی نوشت: رابطه ما با روسیه هرگز بدتر از این نبوده که علت آن سال‌ها حماقت و سفاهت آمریکا است. وزارت امور خارجه روسیه ارزیابی ترامپ از حماقت کشور خودش را در توئیتر خود بازنشر کرد و نوشت که “ما موافقیم”.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود با پوتین یک بار دیگر پرچم سفاهت آمریکا را به اهتزاز درآورد. او گفت که ایالات متحده “ابله” بوده است اما این بلاهت ما به چه صورت است؟ ما به طرز احمقانه‌ای از روسیه پس از آن که به گرجستان و اوکراین حمله کرد، انتقاد کردیم. ما به طرز ابلهانه‌ای به اقدام روسیه در راستای مسموم کردن افراد در انگلیس اعتراض کردیم. ما همچون احمق‌ها روس‌ها را به خاطر قتل فعالان حقوق بشر مجازات کردیم. ما به اندازه‌ای سفیه بودیم که وقتی روسیه یک هواپیمای مسافربری را سرنگون کرد، اعتراض کردیم و البته در بدترین حالت ممکن بلاهت، روسیه را به خاطر مداخله در انتخاباتمان سرزنش کردیم. ترامپ در کنار پوتین به جهان اعلام کرد که افرادی از جمله احمق‌های سیا و کمیته اطلاعات سنا دست به این حماقت‌ها زده‌اند.

ترامپ مدت‌ها پیش سیا را نهادی احمق قلمداد کرده بود اما با این حال بلاهت سیا در مقایسه با بلاهت رابرت مولر و تیم همراهش چیزی نیست. ترامپ از تقبیح مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا امتناع کرده و به صورت علنی تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده را مورد سرزنش قرار داده است. ترامپ درباره بررسی‌های مولر گفته است: ما شاهد ادامه این حماقت هستیم؛ حماقت محض.

ایسنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟