مقام روس: آمریکا با آتش بازی می کند

  • انتشار: ۲۶ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 38326

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به مقامات آمریکایی که تحریم های جدید علیه مسکو را رقم زده اند، اقدام آنان را بازی با آتش خواند.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته (جمعه) در واکنشی تند به تحریم‌های جدید واشنگتن گفته است کسانی که در آمریکا با توسل به تحریم‌های جدید، قصد تخریب روابط با کرملین را دارند، «با آتش بازی می‌کنند.»

وی تاکید کرده که مسکو به مقابله به مثل با تحریم‌ جدید آمریکا که علیه 19 فرد و پنج سازمان روسیه از جمله سرویس امنیتی آن وضع شده، مبادرت خواهد کرد.

دولت آمریکا علت تحریم‌های جدید علیه روسیه را دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده است.  این تحریم‌ها که روز پنج‌شنبه (15 مارچ) اعلام شدند، شدیدترین تحریم‌هایی هستند که از زمان به قدرت رسیدن ترامپ علیه روسیه مقرر شده‌اند. گفته می‌شود که قرار است هنوز تحریم‌های دیگری هم علیه روسیه مقرر شوند.

تحریم‌های آمریکا بسیاری از افسران سازمان اطلاعات روسیه (GRU) را دربرمی گیرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که سازمان اطلاعات روسیه و همچنین ارتش این کشور “به طور مستقیم” در مبارزات انتخاباتی آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی دست داشته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟