مشاور امنیت ملی آمریکا با واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی موافق است

  • انتشار: ۲۹ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 46402
جان بولتون

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید از پیشنهاد اریک پرینس، موسس شرکت امنیتی خصوصی بلک‌واتر برای واگذاری جنگ افغانستان به شرکت های خصوصی استقبال کرد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا از پیشنهاد اخیر اریک پرینس، موسس بلک‌واتر استقبال کرده است. اریک پرینس برادر بتسی دیواس، وزیر آموزش آمریکاست.

اسپوتنیک می نویسد، پیش از اظهارات این مشاور ارشد کاخ سفید گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه ترامپ اجازه داده تا شرکت‌های امنیتی خصوصی مسئولیت آمریکا در افغانستان را بر عهده بگیرد تا مشاوران مسلح پنتاگون دیگر آنجا نباشند.

بولتون در مصاحبه با برنامه ای‌بی‌سی در پاسخ به حضور مزدوران در جنگ‌های خارجی متعدد آمریکا گفت همواره گفت‌وگوهای بسیاری صورت می‌گیرد. من همواره از ایده‌های جدید استقبال می‌کنم. نمی‌خواهم بگویم که نظر رئیس‌جمهوری آمریکا چیست. این نهایتا تصمیمی است که خود رئیس‌جمهوری آمریکا باید بگیرد.

براساس گزارش‌ها، ترامپ با پیشنهاد پرینس موافق است و کاخ سفید ترامپ، با اقدام پرینس، نیروها و مشاوران آمریکایی در افغانستان را با مقاطعه‌کاران نظامی خصوصی مسلح که ظاهرا باید به دفتری در کنگره پاسخ دهند، جایگزین می‌کند. هنوز مشخص نیست که آنها پاسخگوی چه نهادی خواهند بود.

با این وجود، موسس بلک‌واتر اخیرا در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز تاکید کرد که به‌زودی کمپینی رسانه‌ای به راه می‌اندازد تا دستورکارش در افغانستان را تبلیغ کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟