مردم مغولستان/منگولیا برای کمک به دولت اموالشان را می فروشند

  • انتشار: ۱۷ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 17687

مردم مغولستان/منگولیا به دلیل بدهی بالای کشورشان و برای کمک به دولت، مجبور به فروش اموال خود از جمله اسب‌ها و جواهرآلاتشان شده‌اند.

میزان بدهی کشور مغولستان بر اساس اوراق قرضه ای که دریافت کرده است به ۵۸۰ میلیون دالر می رسد که این رقم برای کشور فقیری مثل مغولستان بدهی کلانی محسوب می شود.

همین موضوع باعث شده است که کشور به دلیل کمبود نقدینگی با مشکل روبرو شود و مردم برای کمک به دولت در حال فروش و یا اهدای جواهرات و اقلام قیمتی از جمله دام های خود بخصوص اسب هایشان هستند.

گزارش ها حاکی است که دولت مغولستان برای برون رفت از مشکل پیش آمده در حال گفت وگو با دولت چین و صندوق بین المللی پول است که البته به سرعت نتیجه بخش نخواهد بود.

«ژارگالتولگا اردنبات» نخست وزیر مغولستان گفته است که ما از مردم درخواستی در این زمینه نکرده ایم اما وقتی آنها داوطلبانه کمک می کنند ما این کمک ها را رد نمی کنیم.

روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ روز شنبه در گزارشی به این موضوع اشاره کرد و نوشت: دولت مغولستان تصمیم گرفته است بخشی از این کمک های داوطلبانه را در حوزه های آموزش و پرورش، بهداشت و همچنین مبارزه با آلودگی هوا اختصاص دهد.

آلودگی هوا نیز به دلیل کمتر توسعه یافتگی مغولستان یکی از مشکلات جدی سال های اخیر این کشور به حساب می آید که در 2 ماه گذشته مردم در شهر اولان باتور، 2 بار دست به راهپیمایی زدند و خواستار مقابله دولت با آلودگی با ایجاد زیرساخت های مناسب شدند.

مغولستان برای تامین نقدینگی به شدت به منابع معدنی از جمله سنگ وابسته است و به دلیل کاهش قیمت ها و کاهش خرید کشورهایی نظیر روسیه و چین مشکلات مالی دولت دوچندان شده است.

بانک توسعه آسیا نیز اعلام کرده است که مغولستان هنوز از زیر بار تلف شدن یک میلیون راس مواشی در سال گذشته میلادی رهایی نیافته است و چنانچه موفقیت هایی نیز بدست آورد، رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی فقط می تواند به 1.4 درصد برسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟