محقق: عناصری در افغانستان قصد دارند جنگ را فاجعه آمیز تر کنند

  • انتشار: ۱۸ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 16800

محمد محقق، معاون دوم رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید عناصری می‌خواهند جنگ افغانستان فاجعه‌بارتر کنند و افغانستان را به سوی درگیری های قومی و مذهبی بکشاند.

روز گذشته مهاجمان مسلح که گفته شد افراد گروه دولت اسلامی یا داعش بودند، در ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان هشت کارگر معدن را کشتند و سه‌تن دیگر را زخمی ساختند.

این افراد تمام‌شان از قوم هزاره و مربوط به مذهب شیعۀ افغانستان است که گروه طالبان دست‌داشتن در آن را رد کردند.

محمد محقق پس از چاشت امروز در رابطه به همین موضوع در یک نشست خبری گفت:  کسانی که در این رویداد جان باختند کارگران مظلوم و بی‌چاره‌ای بودند که برای تهیۀ روزی حلال برای خانواده‌هایشان در معدن ذغال سنگ از ده ‌سال به این‌طرف کار می‌کردند.

او گفت عناصری که مسایل اعتقادی و فکری را وسیلۀ جنجال‌های سیاسی و خشونت‌ها قرار می‌دهند، می‌خواهند جنگ را در افغانستان فاجعه‌بارتر کنند و آن را سمتی، قومی و مذهبی بسازند.

آقای محقق خاطرنشان ساخت که مردم بارهاعلیه این عناصر تکفیری ایستادند و این‌بار نیز علیه آنان خواهند ایستاد.

به گفتۀ معاون دوم ریاست اجرایی گفت داعشی‌ها و تکفیری‌ها در مشرقی هستند، اما در زابل، ارزگان، کوهستان، سر پل، غور، فاریاب و مناطق مختلف افغانستان تحت عناوین مختلف فعالیت دارند.

روز جمعه گذشته چندین تن از کارگران معدن ذغال سنگی در بغلان که در حال برگشت به سوی خانه هایشان بودند، توسط تروریست که گفته می شود داعشی بوده اند کشته شدند؛ همه این کارگران از ولسوالی شهرستان ولایت دایکندی بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟