قطر می‌گوید قبلا به درخواست آمریکا از طالبان حمایت کرده است

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25621

«مطلق القحطانی» نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در مبارزه با تروریسم در گفت‌وگو با الجزیره اظهارداشت: قطر نقش تسهیل مذاکرات بین آمریکا، طالبان و حکومت افغانستان را داشته است.

وی گفت: قطر به درخواست آمریکا و بر اساس سیاست «درهای باز» از طالبان میزبانی کرده تا برای ایجاد صلح در افغانستان میانجیگری کند.

این در حالی است که آمریکا موضع صریحی درباره این موضوع نداشته است.

طالبان در سال 2003 دفتر سیاسی خود را در قطر ایجاد کرد.

اظهارات القحطانی در حالی مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قطر را به حمایت مالی از تروریسم از دیرباز متهم کرده است.

قطر این اتهامات را رد کرده است.

الجزیره در ادامه می‌نویسد که آمریکا برای اتهاماتی که وارد کرده، مدارکی ارائه نکرده است.

جمعه هفته گذشته ترامپ از قطر و دیگر کشورهای منطقه درخواست کرد تا اقدامات بیشتری علیه تروریسم انجام داده و این کار را زودتر انجام دهند.

پیش از این نیز «حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه کشورهای اسلامی مسئولیت دارند تا تروریست‌ها را از عبادتگاه‌ها و جوامع مسلمانان بیرون برانند گفته بود که تروریسم نتیجه سیاست‌ها و اقدامات آمریکا و متحدان این کشور بوده و تروریست‌ها جایی در عبادتگاه‌ها و جوامع مسلمین ندارند.

نماینده مردم ولایت ننگرهار در پارلمان افغانستان «ظاهر قدیر» نیز اظهار داشت: آمریکا گرایش و تمایل بسیاری به داعش دارد.

وی در ادامه گفته بود: نمونه بارز حمایت آمریکا از داعش در درگیری طالبان و داعش در منطقه «مسجد سفید» روستای «چپرهار» قابل مشاهده است، در آن درگیری شمار زیادی از اعضای وابسته به داعش در منطقه مسجد سفید در محاصره طالبان بودند که هواپیماهای آمریکایی و نیروهای ویژه آنها طالبان را هدف قرار داده و داعشی‌ها را از محاصره نجات دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟