فشار ولسی جرگه بر پوپل برای کناره گیری

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2717

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از پژواک غلام جیلانی پوپل نامزد وزیرمالیه، علت انصرافش از پُست وزارت یادشده را خواست بی جای شماری از اعضای ولسی جرگه عنوان نمود.

منابع نزدیک در ولسی جرگه و ارگ، امروز به آژانس خبری پژواک گفتند که غلام جیلانی پوپل، از نامزدی اش در پُست وزارت مالیه، منصرف شده است.

منابع اضافه نمودند در نظر است که اکلیل احمد حکیمی سفیر سابق افغانستان در امریکا، به جای جیلانی پوپل تعیين شود.

یک منبع نزدیک به ارگ به پژواک گفت که غلام جیلانی پوپل، بخاطر خواست های بی جای شماری از اعضای ولسی جرگه، این تصمیم را گرفته است.

منبع به نقل از پوپل افزود: “برخی وکلا از وی تنها در گمرکات کشور، خواستار تقرر 400 تن از افراد شان شده اند.”

این منبع نزدیک به ارگ گفت که به همین گونه، شمار دیگرى از وکلا برعلاوۀ معینیت ها، خواستار تقرر نزدیکان شان در ریاست ها و مدیریت های آن وزارت شده اند.

منبع اضافه کرد که برخی اعضای ولسی جرگه، تیم های پنج نفری را تشکیل داده اند تا همراه با نامزد وزرا، بالای رأی دادن به آنان معامله نمایند.

به اساس معلومات منبع، یکی از این تیم ها از پوپل تقاضای  پنجاه هزار دالر را نموده است.

این منبع یادآور شد که برخی وکلای زن در ولسی جرگه، برعلاوۀ پوپل از شماری نامزد وزرا تقاضای  دو الی پنج هزار دالر را نموده اند.

به نقل از منبع، غلام جیلانی پوپل نامزد وزیر مالیه، از خواهشات شماری از وکلا خود داری کرده و به همین منظور، از نامزدی در پُست وزارت یادشده، انصراف نموده است.

قرار است که نامزد وزرا و دو نامزد رئیس، فردا سه شنبه برای گرفتن رأی اعتماد به ولسی جرگه معرفی شوند.

اما عرفان الله عرفان نايب منشی ولسى جرگه، به آژانس خبری پژواک گفت: “من تا حال چیزی نشینده ام و فکر هم نمی کنم که پوپل صاحب، در مورد وکلا این چنین سخنان را گفته باشد.”

عرفان اضافه کرد که اعضای آن جرگه، از هیچ کس پول و یا چیز دیگر تقاضا نکرده اند و تنها با توجه به تجربه و تخصص رأی میدهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟