عطا محمد نور: از مقام ولایت بلخ کنار نمی روم

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 34551

بعد از اینکه ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که استعفای عطا محمد نور والی بلخ را پذیرفته است، آقای نور لحظاتی پیش اعلام کرد استعفایش را قبول ندارد و از مقامش کنار نمی رود.

اقای نور با تاکید بر اینکه همچنان در پست خود باقی خواهد ماند گفت که در مخالفت با برنامه های ارگ، از روش های مدنی استفاده می‌کنیم اما در صورت که ارگ بخواهد خشونت خلق کند گزینه های دیگری نیز روی دست داریم.

آقای نور گفته است که “من به اساس حکم سترجنرال عبدالرشید دوستم به صفت والی ولایت بلخ مقرر شده ام و اكنون محمداشرف غنی احمدزي رييس حكومت وحدت ملي صلاحیت برکناری مرا بر مبنای توافقنامه حکومت وحدت ملی ندارد”

این در حالیست که امروز بعد از ظهر شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی تصمیم ریاست جمهوری در مورد والی بلخ را اقدامی عجولانه و غیرمسئولانه عنوان کرد.

برخی افراد نزدیک به عطا محمد نور این اقدام رئیس جمهور را «یک جانبه» عنوان کرده اند. آنان گفتند که حزب جمعیت اسلامی افغانستان موقف خود را در برابر این اقدام ریاست جمهوری به زودی اعلام خواهد کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۴ عطا محمد نور یکی از حامیان سرسخت عبدالله عبدالله پنداشته می شد. پس از تشکیل حکومت وحدت ملی آهسته آهسته عطا محمد نور به دلیل آنچه که عدم توانایی رئیس اجرایی عنوان می کرد، انگشت انتقاد را به سوی عبدالله نشانه گرفت.

آقای نور نسبت به عدم تطبیق توافقنامه حکومت وحدت ملی همواره لب به انتقاد می گشود تا سرحدی که به گونه صریح و رسمی از عبدالله عبدالله شکایت کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟