عدم پرداخت 125 میلیون دالر به افغانستان به دلیل عدم رعایت معیارهای مالیاتی

  • انتشار: ۱۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 28665

مقامات در اداره عالی تفتیش افغانستان می گویند که به دلیل عدم استفاده از معیار ها در بخش گمرک ها و راهکارهای مالیاتی، 125 میلیون دالر که قرار بوده است به صورت تشویقی به افغانستان پرداخت شود، از دست رفته است.

اداره عالی تفتیش اعلام کرده که حکومت افغانستان در سال گذشته به دلیل عملی نساختن شماری از معیارها در بخش گمرکات و راهکارهای مالیاتی، ۱۲۵ میلیون دالر کمک بانک جهانی را از دست داده است.

مسئولان در این اداره می‌گویند، بانک جهانی برای ایجاد اصلاحات در گمرک‌ها و بهبود ارائه خدمات، معیارهای را در نظر گرفته بودند و در صورت عملی شدن آنها، یک مقدار پول به گونه‌ی تشویقِ به حکومت افغانستان داده می‌شد.

بررسی‌های اداره عالی تفتیش نشان می‌دهد که بانک جهانی برای کمک‌های تشویقی‌اش در سال گذشته‌ی مالی، ده معیار را برای حکومت افغانستان تعیین کرده بود که برخی از این معیارها در بخش‌های اصلاحات در گمرک‌ها و راهکارهای مالیاتی عملی نشده‌اند و به همین دلیل افغانستان بیش از ۵۵ درصد کمک‌های این بانک را از دست داده است.

اما وزارت مالیه این گزارش را رد می کند و گفته است که برای عملی ساختن این معیارها و دریافت این پول تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی فرصت دارد.

مسئولان در وزارت مالیه گفته‌اند که بانک جهانی در چارچوب یک برنامه‌ی سه ساله که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه دارد، ۹۰۰ میلیون دالر را در برابر عملی شدن معیارها و شرایط این بانک به افغانستان کمک می‌کند.

گفتنی است که افغانستان تاکنون ۵۵۰ میلیون دالر، از این کمک ۹۰۰ میلیون دالری را بدست آورده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟