عبدالله: 40 الی 60 درصد منابع تمویل جنگ افغانستان را مواد مخدر تشکیل می دهد

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 43223

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که طبق آمارها 40 الی 60 درصد منابع تمویل جنگ در افغانستان را مواد مخدر تشکیل می دهد و لازم است تا تلاش بیشتری برای محو آن روی دست گرفته شود.

آقای عبدالله امروز(سه‌شنبه) در نشست مشترک با نمایندگان کشورهای خارجی در کابل گفت، برنامه‌های که در راستای مبارزه با مواد مخدر در افغانستان روی دست گرفته شده است، نتیجه‌ی ملموس در پی نداشته و باید روی موثریت این برنامه‌ها بیشتر کار شود.

عبدالله افزود که حملات هوایی بر فابریکه‌های تولید و پروسس مواد مخدر مؤثر بوده و منابع تمویل گروه‌های تروریستی را کاهش داده است.

او گفت که طبق آمارها ۴۰-۶۰ درصد منابع تمویل جنگِ افغانستان را مواد مخدر تشکیل می‌دهد. بنابراین، لازم است که تلاش‌ها بیشتر و متمرکز شود.

آقای عبدالله تأکید کرد که کشت و تولید مواد مخدر بیش از ۹۰ درصد در کشور افزایش یافته که هماهنگی بیشتر و مبارزه موثر می‌طلبد.

رییس اجرایی گفت “متاسفانه امسال پلان جامع محو مزارع کوکنار در آجندای شورای امنیت ملی قرار نگرفته هنوز، شاید یک فرصت را از دست داده باشیم اما وعده می‌دهیم در اولین فرصت این موضوع را در آجندا قرار می‌دهیم.

برنامه‌ی مبارزه با کشت کوکنار در حالی در آجندای شورای امنیت ملی گنجانیده نشده است که براساس یک گزارش تازه میزان کشت و تولید مواد مخدر افزایش یافته و ارزش اقتصادی کشت و تجارت این مواد به ۶.۶میلیارد دالر رسیده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟