عبدالله: دولت در انتخابات پارلمانی بی‌طرف است

  • انتشار: ۱۶ میزان ۱۳۹۷
  • سرویس: پارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 48456

به گزارش خبرگزاری اطلس،  نشست شورای وزیران جمهوری اسلامی افغانستان، امروز  (۱۶ میزان) تحت ریاست عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی برگزار شد.

رئیس اجرائی دولت با اشاره به اشتراک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سفر به جاکارتا گفت که به صورت عموم روحیه حمایت از افغانستان و تداوم همکاری‌ها در سطح بین‌المللی وجود دارد، اما تداوم همکاری مشروط به حکومتداری خوب، اصلاحات و مبارزه با فساد است که این توقع را مردم هم از حکومت دارند.

عبدالله عبدالله گفت که سطح مناسبات میان افغانستان و اندونزیا در دو سال گذشته در سطح بسیار بالا قرار گرفته است. مقامات اندونزیا تلاش‌هایی را در راستای گفتگوهای صلح و ختم جنگ در افغانستان انجام داده‌اند.

رئیس اجرائی دولت گفت: در این سفر وزیر تجارت، معین وزارت اقتصاد، هیئتی از اتاق‌ تجارت و صنایع و اتاق تجارت بین‌المللی در ترکیب هیأت بودند و با بخش خصوصی و مقامات دولتی اندونزیا مذاکره کردند. مساله دهلیز هوایی، روابط تجارتی و مشارکت بخش خصوصی میان دو کشور به بحث گرفته شد و اندونزیا در قسمت همکاری‌های تخنیکی، ظرفیت‌سازی و تشویق بخش خصوصی وعده همکاری داد.

عبدالله عبدالله به کارزارهای انتخابات پارلمانی اشاره کرد و گفت: ما امیدواریم کسانی که با رای سالم وارد میدان می‌شوند و مطابق قانون کمپین می‌کنند، نتایج لازم را به دست آورند. وی تاکید کرد که دولت در انتخابات پارلمانی بی‌طرف است.

وی در بخشی از سخنانش گفت که شام گذشته به همراه رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و برخی از اعضای کابینه، با آقای خلیلزاد نماینده آمریکا در پیشبرد مذاکرات صلح افغانستان صحبت داشتیم.

وی از اقدامات و ابتکارات آمریکا در راستای مذاکرات صلح با طالبان استقبال کرد و گفت که اکنون یک فرصت برای رسیدن به صلح به میان آمده است.

به نقل از دری نیوز؛ عبدالله از طالبان خواست تا از این فرصت استفاده کرده و به روند صلح بپیوندند.

گفتنی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای صلح افغانستان پس از چاشت روز گذشته (یکشنبه ۱۵ میزان) به کابل آمد و با مقامات دولت افغانستان درباره روند صلح این کشور گفتگو کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟