شمار ش معکوس آلمان برای اخراج 7200 پناهجوی افغانی

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 11107

طبق آمارهای منتشر شده منابع دولتی در آلمان ۷۲۰۰ پناهجوی افغان در این کشور در شرایط «تحمل اجباری» زندگی می کنند که مطابق طرح دولت آلمان هر چه زودتر باید به کشورشان برگردانده شوند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی؛ مطابق طرحی که دولت آلمان روی دست دارد، آنعده پناهجویان افغانی که طی سالهای گذشته درخواست پناهندگی آنها از سوی اداره مهاجرت و دادگاه این کشور رد شده و در حال حاضر بدون داشتن اقامت قانونی و در شرایط تحمل اجباری Duldung در آلمان زندگی می کنند، از این کشور اخراج خواهند شد.

دولت آلمان گقته است که روند اخراج اجباری پناهجویان افغان از این کشور را شدت می دهد.

این در حالیست که روز یکشنبه ١٠ عقرب، اعضای مجلس سنا هشدار دادند که اگر روند اخراج پناهندگان افغان از کشور های اروپایی به ویژه آلمان عملی شود، بحران تازه ای در کشور به وجود خواهد آمد.

همزمان سناتوران از ولسی جرگه خواستند تا نامه ای به مجلس آلمان بفرستد و آنان را ترغیب کند تا به حکومت این کشور فشار وارد کند که از اخراج اجباری پناهجویان افغان خودداری کند.

به گفته سناتوران، دولت آلمان باید مسولیت اش را در مقابل پناهجویان افغان انجام دهند و از اخراج اجباری آنها خودداری کنند.

پیش از این رییس جمهور غنی در یک تماس تلفنی با مقامات آلمان به آنان گفته بود که دولت افغانستان آماده پذیرایی از مهاجران افغان است.

سناتوران می گویند که رییس جمهوری باید بداند که مهاجرین اگر بر گردند بیشتر آنها با مخالفان مسلح دولت یکجا خواهند شد.

در سال های گذشته به ویژه ماه های اخیر، هزاران افغان با سختی های زیادی خود را به آلمان رسانده اند. کمیسیاری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اخیرا گزارش داد که در هشت ماه گذشته سال جاری حدود ۱۲۰ هزار افغان به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده اند.

با این حال، دولت آلمان اعلام کرده است که از این پس روند بررسی درخواست های پناهندگی پناهجویان تازه وارد افغان با دقت بیشتر بررسی خواهد شد .

مطابق این طرح، آنعده از پناهجویانی که درخواست های پناهندگی شان در مرحله اول از سوی اداره مهاجرت و بعد هم از سوی دادگاه این کشور رد شود بلافاصله به افغانستان اخراج خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟