مسئولان یک شرکت بعد از دریافت ده ها هزار دالر پول بازسازی یک بند برق در کنر، فرار کرد

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیاقتصاد
  • شناسه مطلب: 20031

قرارداد بازسازی بند برق کنر در سال 2004 میلادی با شرکتی خصوصی روسی بنام نورمال امضأ شد، اما مسؤولان این شرکت پیش از آغاز کار، با دریافت 240000 دالر آمریکایی هزینۀ این بند برق فرار کردند.

انجنیرعطاالله، آمر بند برق به سلام‌وطندار گفته است که تاریخ استهلاک ماشین‌های این بند به پایان رسیده بود و به همین منظور وزارت انرژی و آب قرارداد بازسازی این بند را به ارزش 283000 دالر با یک شرکتی روسی عقد کرد که این شرکت پیش از آغاز کار بند برق با 240000 دالر آمریکایی پول بازسازی این بند، فرار کرد.

به گفتۀ آمر بند برق کنر، براساس تفاهمی که میان وزارت انرژی و آب و شرکت روسی صورت گرفته بود، این شرکت باید کار بازسازی بند را در مدت شش ماه تمام می‌کرد.

او می‌گوید، توربین‌های را که شرکت روسی نصب کرده بود، اکنون تخریب شده اند.

ولی‌الله جبارخیل، رییس تدارکاتی وزارت انرژی و آب می‌گوید که این قرارداد در سال 2004 میلادی صورت گرفته و او هیچ اطلاعی ندارد.

باشندگان کنر عقد قرارداد این بند برق را با شرکت روسی پرسش برانگیز دانسته و از حکومت می‌خواهند تا در مورد پرداخت این مقدار پول پیش از آغاز کار به یک شرکت روسی وضاحت دهد.

بند برق کنر که توانایی تولید 700 کیلووات برق را دارد، 32 سال پیش ساخته شد، اما به علت مشکلات فنی در حال حاضر تنها 200 کیلووات برق تولید می‌کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟