سی ان ان: بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی اولین بمباران اتمی نبوده است

  • انتشار: ۲۷ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 20954

سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت برخلاف تصور همگان، حمله اتمی آمریکا به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، نخستین بمباران هسته‌ای در جهان نبود.

سی‌ان‌ان با انتشار مطلبی  با عنوان «آغاز عصر اتمی»، در سایت خبری اینترنتی خود نوشت: برخلاف تصور همگان، حمله اتمی آمریکا به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی جاپان در دوران جنگ جهانی دوم، تنها بمباران هسته‌ای در جهان نبود.

در این گزارش آمده است: جولای سال 1945 میلادی، ارتش آمریکا نخستین بمب هسته‌ای جهان را در «صحرای نیومکزیکو» منفجر کرد. کمتر از یک ماه پس از آن بود که این کشور در حمله به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، از تسلیحات هسته‌ای مشابهی استفاده کرد و بدین ترتیب عصر هسته‌ای آغاز شد.

بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی دو عملیات هسته‌ای بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور «هری ترومن»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری جاپان انجام گرفت. در این عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای هیروشیما (6 اوت 1945 میلادی) و ناکازاکی انداخته شد که باعث کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید. حدود  220 هزار نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. یش از 100 هزار نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و مابقی قربانیان این جنایت فجیع تا پایان سال ۱۹۴۵ میلادی، به‌دلیل اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند. پس از این دو بمباران، دولت جاپان تسلیم شد.

تا به امروز، بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی تنها موارد استفاده نظامی از سلاح هسته‌ای در جهان بوده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟