«سیاستهای دوگانه» سازمان ملل، کره شمالی را خشمگین کرد

  • انتشار: ۱۲ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 12508

کره‌شمالی گفته است اگر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد وضعیت حقوق بشر این کشور را بررسی کند، نشست‌های این شورا را تحریم خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، کره‌شمالی گفته است که در صورتی که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بخواهد وضعیت حقوق بشر این کشور را بررسی کند، دیگر در نشست‌های این شورا حضور نخواهد یافت.

ری سو یونگ، وزیر خارجه کره‌شمالی، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد متهم کرد که با “سیاسی‎کاری، نگاه گزینشی و سیاست‌های دوگانه” کره شمالی را زیر ذره‌بین قرار داده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل بارها از وضعیت حقوق شهروندان در کره‌شمالی انتقاد کرده است.

به گزارش بی بی سی، ری همچنین آمریکا و چند کشور دیگر را متهم کرد که به فراریان از کره‌شمالی پول می‌پردازند که علیه این کشور شهادت دهند.

در گزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۴ در خصوص وضعیت حقوق بشر کره‌شمالی متهم به “نقض گسترده و سازمان‎یافته حقوق بشر از جمله ناپدیدشدن شهروندان، کار اجباری، شکنجه، تجاوز و کودک کشی” شده بود.

همچنین شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه، ۲ مارس) در خصوص آزمایش‌های اخیر هسته‌ای کره‌شمالی و پرتاب ماهواره تصمیم‌گیری می‌کند.

هر دو اقدام کره‌شمالی ممکن است تحریم‌های دیگری را برای این کشور در پی داشته باشد.

روز ۶ ژانویه سال جاری، کره شمالی برای چهارمین بار اعلام کرد که بمبی هسته‌ای را آزمایش کرده و منابع غربی نیز آزمایش یک وسیله انفجاری اتمی را تائید کردند. همچنین، روز ۷ فوریه، کره شمالی گفت دست به آزمایش موشکی زده است.

به گزارش صدای آمریکا، در صورت تصویب قطعنامه جدیدی علیه کره‌شمالی، کشورهای عضو سازمان ملل ملزم خواهند شد تا کشتی‌ها و هواپیماهای حامل محموله‌های مختلف به مقصد کره شمالی را مورد بازرسی قرار دهند تا از غیرنظامی بودن محتوای این محموله‌ها اطمینان حاصل کنند.

کره شمالی به دلیل دنبال کردن برنامه هسته‌ای و موشکی خود، پیشاپیش هدف تحریم‌های شدید تجاری خارجی و سیاسی قرار داشته است و وضع تحریم‌های جدید فشار بیشتری را بر این کشور وارد خواهد کرد.

ری، وزیر خارجه کره‌شمالی همچنین گفته است که کشورش “به هیچ وجه” در مقابل قطعنامه‌های شورای امنیت “محدود” نخواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟