سمینار عاشورا، مبارزه با افراط گرایی و انحرافات در کابل برگزار شد

  • انتشار: ۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 31211

بمناسبت ششمین روز ماه محرم سمینار عاشورا، مبارزه با افراط گرایی و انحرافات از سوی شورای عالی قرآنی افغانستان برگزار شد.

همزمان با عزاداری حضرت ابا عبدا… الحسین ع و ششمین روز ماه محرم ایام سوگواری پیشوای عدالتخواهان و آزادگان جهان سمیناری تحت عنوان “عاشورا مبارزه با افراط گرایی و انحرافات ” از سوی شورای عالی قرآنی افغانستان بزگزار شد .

بعد از قرائت قرآن توسط قاری بین المللی استاد محمد حسین بلال سرکار خانم اخلاقی یکتن از اساتید حوزه علمیه کابل طی سخنانی نقش زنان  را در نهضت کربلا و عاشورای حسینی بسیار برجسته توصیف کرد و گفت : اگر زینب س در عاشورا حضور نداشت انقلاب امام حسین ع نیمه تمام می ماند و خون شهدا پایمال می گردید اما زینب س این نقشه شوم دشمنان را برملا ساخت.

در ادامه جناب حجت الاسلام والمسلمین بیانی امام جماعت مسجد موسی ابن جعفر ع در کابل گفت: امام حسین (ع) در یکی از سخنان ارزشمندش فرموده است که سعادت و عزت مندی انسان مسلمان است که با ظلم و ستم مبارزه کند و خود امام حسین (ع) در تمام عرصه ها با مظاهر فساد مبارزه نمودند.

در این محفل حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به وجود افراط گرایی و انحرافات در جامعه گفت: از اهداف مهم نهضت عاشورای امام حسین ع مبارزه با ظلم و فساد و انحرافات و کجروی ها در جامعه بود و آن حضرت با عنوان نمودن فلسفه ی قیام خویش به مردم جهان اعلام کرد که هرگز ذلت را نمی پذیرد و زیر بار ظلم و ستم یزیدیان نمی رود.

آقای حین زاده گفت : امام حسین ع فرمود من به خاطر بدست آوردن مال دنیا و مقام پرستی و فساد انگیزی و ظلم قیام نمی کنم بلکه قیام من بخاطر اصلاح در دین جدم رسول ا… ص است که یزید در مقام خلافت اسلامی آن را وارانه جلوه می دهد.

اقای حسن زاده افزود : امروز هم ما در جهان اسلام مشکلات فراوان عدیده داریم . عده ای از نام اسلام استفاده می کنند و تمام فسق و فجور و خیانت را مرتکب میشود و در میان ملت ها اختلافات و نزاع و تفرقه می اندازد و عامل دیت بیگانگان قرار میگیردو امام حسین ع با اینگونه اعمال ننگین مبارزه کرد و دست اجانب و بیگانه ها را از امت اسلام و دین و ارزشهای اسلامی کوتاه نمود و ما مسلمانان نیز باید در این مسیر قرار داشته باشیم.

آقای حسن زاده گفت: ما مسلمانان باید با وحدت و صمیمیت و اخوت و برادری اهداف قیام امام حسین ع را دنبال کنیم و با استقامت و پایداری قیام آن حضرت را جاویدانه بسازیم ،همانطوریکه جاویدانه است.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای فاضل حسینی موسس حوزه علمیه سجادیه به ایراد سخن پرداخت و در رابطه با فلسفه شکل گیری قیام امام حسین ع اشاره کرد و گفت: امام حسین ع اهداف قیامش را طی نامه ای به برادرش محمد حنفیه بیان فرمود و گفت:من برای اصلاح امت جدم رسول ا… ص قیام میکنم.البته شخصیت امام حسین ع و نهضت عاشورای حسینی را تمام فرقاسلامی ، شیعه و ستی قبول دارند و اینکه این قیام و انقلاب مربوط به تمامی مسلمانان میشود و باید در یک صف ایستادگی صورت بگیرد تا اهداف امام حسین ع را در جامعه پیاده کنیم و با انحرافات و افراطیت مبارزه نماییم.

آقای حسینی از جوانان عزادار خواست تا با اصولی که در منشور صادره از طرف علما صادر گردیده رعایت نموده و سوگواری آرام و متین ودر شان حضرت ابا عبدا… الحسین ع و یاران با وفایش داشته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟