سازمان ملل: 2 میلیون نفر در افغانستان با فقر جدی روبرو هستند

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 34026

سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در تازه ترین گزارش خود، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فعلی می گوید که 39 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار دارد. در این گزارش گفته شده است بیش از دو میلیون نفر در افغانستان حتی برای سیر کردن شکم شان به مشکل روبر هستند.

سازمان ملل متحد در گزارش تازه‌اش تخمین می‌کند که از میان سی و چهار و نیم میلیون شهروند در افغانستان، سی و نُه درصد‌ شان زیر خط فقر زند‌گی می‌کنند، یعنی که به گفته آگاهان اقتصادی، روزانه کمتر از دو دالر عاید دارند.

در این گزارش همچنان گفته شده که برای ده میلیون تن از شهروندان افغانستان خدمات ابتدایی صحی وجود ندارد و بالاخره دو میلیون تن دیگر با فقر جدی روبه‌رو اند که حتی پیدا کردن غذای روزمره برای‌شان خیلی دشوار است.

سازمان ملل متحد در بررسی سالانه‌اش در ماه اگست امسال، افغانستان را از فهرست کشور‌های بیرون کرد که جنگ در آن پایان یافته و سپس افغانستان را در میان کشور‌های شامل ساخت که جنگ در آن ادامه دارد.

در گزارش همچنان آمده‌است، حدود نیمی از جمعیت افغانستان که شاید تا ۱۴ میلیون تن می‎رسد، در ولسوالی‌های بسر می‎برند که درگیری‌های شورشیان در آنجا‌ها ادامه دارد و امنیت‌شان خراب است.

سازمان ملل متحد همچنین در این گزارش خود می‎گوید، شاید در سال آینده برای زنده ماندن بیش از سه میلیون شهروند افغانستان، به مواد غذایی و سایر کمک‌های فوری نیاز باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟