زنان داعشی همراه با مردانشان در ننگرهار با مردم محلی می جنگند

  • انتشار: ۲۱ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24229

گزارش های از ولایت ننگرهار حاکی از آنست که زنان داعشی ها در ولسوالی پچیرواگام این ولایت دوشادوش مردانشان با مردم محلی می جنگند.

مقام‌های امنیتی می‌گویند؛که تندوران داعش به شمول اعضای زن این گروه در ننگرهار با مردم محل می‌جنگند.

مقامات ولایت ننگرهار گفته اند که درگیری‌ها میان تندوران داعش و باشندگان محل از دو روز به این طرف در ولسوالی پچیراگام ولایت ننگرهار ادامه داشته است.

این برخورد ها در حالی صورت گرفته است که جنگجویان داعش از چند روز به این سو با گروه طالبان نیز در این ولایت شرقی در گیر برخوردهای مسلحانه بوده اند.

به گفتۀ مقامات امنیتی ولایت ننگرهار، درگیری بین مردم محل وگروه داعش در پچیرواگام همین اکنون به شدت ادامه دارد.اما این‌بار زنان جنگجوی داعش نیز در خط مقدم نبرد می‌جنگند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، حضور زنان جنگجو در صفوف داعش را در پچیرواگام تأیید کرد.

آقای خوگیانی، افزود، این جنگجویان داعش که از آنسوی خط دیورند به شکل ناگهانی وارد پچیرواگام شده اند، تماماً اتباع خارجی می‌باشند.

در همین حال، سخنگوی والی ننگرهار از تجهیز مردم ملکی در برابر داعش خبر داد.

آقای خوگیانی گفت “آن عده مردم قومی که در برابر داعش مقاومت کرده اند، باید برای آنان کمک‌های همه جانبه صورت گیرد…شماری زیادی داعشی‌ها خارجیان اند. بر بنیاد معلومات ما، زنان هم شامل آنها هستند. ده‌ها تن می‌باشند؛ بیشتر از صد تن نیستند.”

در همین حال، حضرت‌حسین مشرقی‌وال، سخنگوی پولیس ننگرهار، گفت که نیرو های امنیتی افغان، مردم ملکی را به در برابر داعش کمک و تجهیز می کند.

در همین حال، کسانی که در پچیرواگام در برابر داعش می‌جنگند، گفته اند که جنگجویان داعش با تصرف چندین منزل مسکونی مردم، از منازل رهایشی به حیث سنگر استفاده می‌‎کنند.

از دو روز به این طرف داعش و طالبان مسلح و داعش با افراد ملکی در مناطق سوری کلی، جوردی و زیارت صالح بابا با هم درگیر شده اند.

مقامات در ننگرهار می‌گویند که داعش از منطقه مهم و استراتیژیک توره بوره دور است و دسترسی آن گروه به تونل‌های توره بوره کاری دشوار است.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟