دیدبان شفافیت افغانستان: آمریکا برای به دست آوردن معادن افغانستان، حکومت را تحت فشار قرار داده است

  • انتشار: ۲۸ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیاقتصاد
  • شناسه مطلب: 38482

سازمان دیدبان شفافیت افغانستان آمریکا را به تحت فشار قراردادن حکومت افغانستان به منظور بدست آوردن قراردادهای بزرگ معادن کشور متهم کرد.

سيد اکرام افضل رئيس اجرايي سازمان ديدبان شفافيت افغانستان میگوید آمریکا برای تامین هزینه جنگ افغانستان به کابل فشار وارد میکند تا قراردادهای بزرگ استخراج منابع طبیعی و معادن را به امضا برساند.

وي که روز گذشته در یک نشست خبری در کابل صحبت میکرد، با ابراز نگرانی از تمایل شرکت هاي آمريکايي از جمله بلک واتر براي استخراج معادن افغانستان گفت: «با توجه به ظرفيت کاري وزارت معادن افغانستان، انعقاد قراردادهاي بزرگ استخراج معادن در شرايط فعلي با شرکت هاي آمريکايي زمينه ساز فساد خواهد شد.»

رئيس اجرايي سازمان ديدبان شفافيت معتقد است هرگونه  قرارداد استخراج و بهره برداری از معادن افغانستان بايد بصورت شفاف ترتیب داده شود و شرکت هاي طرف قرارداد نيز بايد حسابدهي داشته باشند.

آقای افضل تأکید کرد که در صورت نادیده گرفتن منافع ملی و عقد این قراردادها با شرکت‎های امریکایی، فساد و جنگ در افغانستان گسترش میابد.

این اظهارات رئیس اجرایی دیدبان شفافیت افغانستان در حالی مطرح می شود که پیش از این رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند که معادن دست نخورده افغانستان، باعث شده است که دونالد ترامپ نیروهای آمریکا را در افغانستان نگه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟