در گزارش تازه سیگار از وجود ده ها هزار سرباز خیالی در نهاد های امنیتی خبر می دهد

  • انتشار: ۲۳ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 16971

در تازه ترین گزارش سیگار یا مفتش خاص آمریکا برای بازسازی افغانستان، ضمن نگرانی از عدم توانایی نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت افغانستان گفته شده است هنوز هم ده ها هزار سرباز خیالی در بدنه ارتش و پولیس ملی وجود دارد.

در گزارش تازه سیگار که روز گذشته به نشر رسیده است، فساد در ارگان های امنیتی افغانستان را هنوز یکی از مشکلات فرا روی بازسازی در افغانستان دانسته است.

در این گزارش همچنان گفته شده است که تلفات نیروی های امنیتی افغانستان در سال 2016 به مراتب بیشتر از سال قبل بوده است.

مفتش خاص امریکا از بازسازی افغانستان می‎گوید نیرو های امنیتی افغان تا هنوز این توانایی را ندارد تا امنیت کشور شانرا به طور کامل برقرار کنند.

سیگار می‎گوید این‎کشور باید امنیت را به درستی برقرار کند تا جلو مبدل شدن افغانستان به پناهگاه امن القاعده و سایر شورشیان را بگیرد.

در این گزارش توانایی نیروهای امنیتی افغان تحت پرسش قرار گرفته‎است.

سیگار که از امور بازسازی افغانستان نظارت می‎کند، گفته که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نتوانسته‎اند تا امنیت تمام کشور شان را تامین کنند و برخی مناطق را از دست داده‎اند.

جان سوپکو مفتش خاص امریکا از بازسازی افغانستان می‎گوید با وجود ده‎ها میلیارد دالر کمک، توانایی‎های نیروهای امنیتی افغان به حد لازم نرسیده‎است.

وی می‎گوید امریکا از سال ۲۰۰۲ میلادی تا حالا، ۶۴ میلیارد دالر به ارتش ملی، پولیس و قوای هوایی افغانستان کمک کرده که هنوز هم مشکلات بسیاری در این قوا دیده می شود.

این هم در گزارش سیگار به نقل از وزارت دفاع امریکا برجسته ساخته شده که نیروهای امنیتی افغان در کُل، می‎توانند تنها امنیت مراکز بزرگ و شهرهای پر جمعیت را بگیرند.

در بخش دیگر این گزارش گفته شده که ده‎ها هزار سرباز خیالی در صفوف اردو و پولیس ملی افغانستان وجود دارند.

اما مقامات وزارت دفاع می‎گوید با تقویت سیستم بایو متریک، مشکلات از این ناحیه رفع می‎شود و تمامی نظامیان و سربازان اردوی ملی در این سیستم دوباره ثبت خواهند شد.

در گزارش مفتش خاص امریکا از بازسازی افغانستان آمده‎است سال اول برای نیرو های امنیتی افغان خیلی مشکل بود و آن‎ها بیش از پنج هزار تن تلفات داشتند. اما سال ۲۰۱۶ برای این نیروها، پرتلفات تر از گذشته دانسته شده‎است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟