داعش مسئولیت حمله بر شفاخانه نظامی کابل را بر عهده گرفت/ طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرد

  • انتشار: ۱۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19328

افراد مسلح ملبس با لباس داکتران روز چهارشنبه بر شفاخانه سردار محمد داوود خان در منطقه دیپلومات‌نشین کابل حمله کرده اند. گروه «دولت اسلامی» یا داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است، این در حالیست که ذبیح الله مجاهد در صفحه توییتری اش دست داشتن افراد این گروه در این حمله را رد کرده است.

گروه موسوم به «دولت اسلامی» یا داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. در اعلامیه‌ای که در خبرگزاری نزدیک به این گروه (اعماق) نشر شده، آمده است: «کوماندوهای دولت اسلامی بر شفاخانه نظامی در کابل حمله کردند.»

در عین زمان، سخنگوی گروه طالبان گفته است که این حمله ارتباطی با این گروه ندارد.

افراد مسلح که گفته می شود تروریست های داعش بودند؛ بر شفاخانه چهار صد بستر سردار محمد داوود خان در مرکز شهر کابل حمله کردند. ابتدا یک انفجار در این بزرگ‌ترین شفاخانه نظامی افغانستان صورت گرفت و پس از آن تیراندازی شروع شد.

کسانی که در این شفاخانه گیر مانده اند، از طریق شبکه‌های اجتماعی خواستار کمک شدند. یک کارمند شفاخانه در فیس بوک نوشته است: «مهاجمان در داخل شفاخانه اند. برای ما دعا کنید.»

مسئولان شفاخانه به خبرگزاری فرانس پرس گفتند که افراد مسلح که لباس‌های سفیدرنگ لابراتور به تن داشتند، در داخل شفاخانه اند و هرج و مرجی را در این شفاخانه ۴۰۰ بستره راه انداخته اند.

عبدالحکیم، مسئول اداری این شفاخانه از طریق تیلفون گفت: «مهاجمان به هر طرف شلیک می‌کنند. ما تلاش می‌کنیم وضعیت را زیر کنترول بیاوریم.»

عبدالقادر، یکی از کارمندان شفاخانه به رویترز گفت که یک مرد مسلح با کلاشنیکوف را دید که لباس داکتران را به تن داشت و دست کم یک مریض و یک کارمند شفاخانه را به قتل رساند.

قمرالدین صدیقی، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان گفت که تا حالا دو جسد و ۱۲ زخمی به شفخانه وزیر محمد اکبرخان انتقال داده شده اند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که یک فرد مهاجم و یک سرباز کشته شده اند و دو مهاجم دیگر مقاومت می‌کنند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مورد این حمله گفت: «در همه ادیان، شفاخانه به عنوان یک محل مصون نگریسته می‌شوند. حمله بر شفاخانه حمله بر همه مردم افغانستان است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟