حنیف اتمر: اجازه نخواهیم داد از خاک ما تهدیدی متوجه ایران شود

  • انتشار: ۱۷ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 2463

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری افغانستان که به ایران سفر کرده، در دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه این کشور گفته است که دولت افغانستان اجازه نخواهد داد تا از خاکش، تهدیدی علیه ایران صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از افغان ایرکا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در دیدار «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی کشورمان که به دعوت همتای ایرانی خود در تهران بسر می برد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر افغانستان اظهار داشت: نتیجه انتخابات مردمی به تشکیل دولت وحدت ملی انجامید و آنچه با خواست و اراده مردم همراه باشد مورد حمایت و استقبال ما نیز خواهد بود.

وی با استقبال از سفر مقامات افغانستانی به ایران آن را گامی مهم در پیشبرد برنامه همکاری ها برشمرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری های منطقه ای در ابعاد مختلف تاکید کرد.

«حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی کشورمان نیز در این دیدار مراتب تشکر دولت متبوع خویش را به دلیل دوستی و مودت عمیق در دوران و سالهای سخت و پر تلاطم افغانستان ابراز و گفت هیچگاه احسان و محبت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی کنیم.

وی افزود: تعمیق مناسبات با ایران در تمام ابعاد دو جانبه و چند جانبه در اولویت سیاست های دولت وحدت ملی بوده و هیچگاه اجازه نخواهیم داد از افغانستان تهدیدی متوجه ایران شود.

اتمر با تجدید دعوت از وزیرامور خارجه ایران برای سفر به افغانستان، از تمایل جدی مقامات عالیرتبه افغانستان برای سفر به تهران در آینده نه چندان دور سخن گفت و اظهار امیدواری کرد موافقت نامه جامع همکاری های فیمابین تدوین و به امضا طرفین برسد.

مشاور امنیت ملی کشورمان با کلیدی خواندن موقعیت ممتاز ایران توسعه همکاری در بخش ترانزیت و تجارت کالا و خدمات و نیز همکاری های اقتصادی را مهم ارزیابی و بر ضرورت افزایش همکاری ها در حوزه هائی چون مقابله با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟