جوزف دانفورد: داعش در تلاش است تا پایگاه هایی در خارج از عراق و سوریه ایجاد کند

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: پارلمان
  • شناسه مطلب: 32365

جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا گفته است، داعش سعی دارد خارج از عراق و سوریه پایگاه ایجاد کند. این گفته های مقام آمریکایی در حالی مطرح می شود که این گروه تروریستی شکست های سنگینی را در عراق و سوریه متحمل شده است و بیش از 90 درصد مناطق تحت کنترل خویش را از دست داده است.

جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش آمریکا اعلام کرد، ما معتقدیم که داعش با از دست دادن خلافت دست نشانده خویش در عراق و سوریه، سعی در ایجاد پایگاه و حضور فیزیکی در خارج از این کشورها دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش اشاره کرد که تحقیقات اولیه در خصوص حمله به نیروهای گشت تحت حمایت آمریکا در نیجر نشان داد که این حمله توسط نیروهای شبه‌نظامی محلی مرتبط با گروه تروریستی داعش انجام شده است.

دانفورد همچنین گفته است:‌ «ارتش آمریکا به عملیات خود در نیجر با وجود حمله مرگبار اخیر ادامه خواهد داد.»

وی در ادامه تأکید کرد: «هدف نیروهای آمریکایی در نیجر، آموزش نیروهای محلی است تا آنها خود بتوانند با تهدید گروه‌های افراط گرا مواجه شوند».

این در حالیست که پیش از این نیز زلمی خلیل زاد سفیر سابق آمریکا در افغانستان گفته بود که بعد از اینکه گروه تروریستی داعش شکست های سنگینی را در عراق و سوریه متحمل شده است و پایگاه های خود را در این کشورها از دست داده است احتمالا فعالیت هایش را در افغانستان و آسیای مرکزی افزایش می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟