در جلسه امروز کابینه رئیس جمهور یک اثر تاریخی را به مسئول موزیم سپرد

  • انتشار: ۳۰ ثور ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 13062

در جلسه امروز(پنج شنبه) کابینه اشرف غنی رئیس جمهور یک عدد اثر تاریخی سرقت شده موزیم کابل مربوط به دوره صفوی را که در سال ۱۱۰۳ هجری قمری در شهر باستانی ساخته شده و توسط سفارت افغانستان مقیم لندن شناسایی و طی سفر اخیر به رئیس جمهور سپرده شده بود، به رئیس موزیم کابل تسلیم نمود تا در جمع سایر آثار آن موزیم مجدداً ثبت و راجستر گردد.

همچنان در جلسه امروز کابینه داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در مورد سفر اخیرش به جمهوری خلق چین، معلومات داده گفت که طی این سفر با رئيس جمهور،‌ نخست وزیر و مقامات عالی رتبه چین روی بهبود و گسترش روابط دوستانه میان دو کشور صحبت کرده است.

وی گفت که در جریان این سفر، مقامات مربوطه دو کشور، توافقنامه ها و تفاهم نامه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تخنیکی و تجارتی را نیز به امضا رسانیدند.

طبق اجندا، معین اداری وزارت امور خارجه، طرح آن وزارت را مبنی بر پروژه طراحی، ساخت و بهره برداری از سیستم آنلاین فورم های متقاضیان پاسپورت در داخل و خارج کشور و همچنان طرح های آن وزارت جهت حل مشکل صدور تذکره غیابی، ایجاد سیستم مرکزی بایومتریک، حل مشکل اتباع کشور مقیم ایران پاکستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی را به جلسه ارایه کرد.

گفتنی است که در جلسه امروز کابینه در مورد موافقتنامه افغانستان و روسیه  در مورد مساعدت های تخنیکی نظامی به افغانستان، یادداشت تفاهم سه جانبه در رابطه به صدور، ترانزیت و تورید برق تولیداتی ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان، موافقتنامه همکاری مالی نظامی میان افغانستان و ترکیه و چند مورد دیگر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟