جزئیات بیشتر از انفجار امروز در کابل/ بیش از 300 تن زخمی و 40 کشته

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 23547

منابع مربوط به وزارت صحت عامه در کابل می گویند در مجموع بیش از 319 زخمی به شفاخانه های کابل انتقال داده شده است، همچنان نجیب الله دانش سخنگوی وزارت داخله گفته است این حادثه 50 کشته برجای گذاشته است.

اما وحیدالله مجروح مشاور مطبوعاتی وزارت صحت عامه گفته است که در انفجار امروز (چهارشنبه) در شهر کابل ۴۰ تن کشته و ۳۲۰ تن دیگر زخمی شده است.

گفته می شود تاکنون به شفاخانه های، وزیراکبرخان، امنیت ملی، جمهوریت و اورژانس بیش از 320 زخمی انتقال داده شده و هنوز اعزام زخمی ها به برخی از شفاخانه ها ادامه دارد.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله در صفحه توئیتر خود نوشت که این انفجار 50 کشته برجای گذاشته است، اما منابع غیر رسمی رقم کشته های این رویداد را بیش از 60 تن اعلام کرده اند.

آسوشیتد پرس گزارش داد که 60 تن در انفجار امروز پایتخت افغانستان کشته شده اند.

مقام های امنیتی در محل رویداد گفتند که مواد منفجره در یک تانکر آب جاسازی شده بود.

وزارت داخله با نشر خبرنامه ای گفته است که حوالی ساعت 8:25 صبح امروز یک تروریست با استفاده یک موتر مملو از مواد انفجاری خود را در چاراهی زنبق مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل منفجر ساخت که درنتیجه این رویداد 100 تن ازافراد ملکی بشمول کودکان و زنان شهید و زخمی شده و بیشتر از 50 عراده وسایط افراد ملکی نیز تخریب و یا قسمآ تخریب شده است.

در خبرنامه وزارت داخله گفته شده؛ نیروهای پولیس ملی به اسرع وقت ساحه رویداد را انسداد نموده و مجروحین را به زود ترین فرصت به شفاخانه انتقال داده اند که جزئیات بیشتر در پیوند به این رویداد بعدا به نشر خواهد رسید.

تاکنون هدف این حمله انفجاری روشن نیست اما سفارت آلمان، سفارت جاپان، شرکت مخابراتی روشن، شبکه تلویزیون یک و دفتر امنیت ملی در این منطقه واقع شده اند.

انفجار بحدی قوی بود که صدای آن در تمام نقاط کابل شنیده شد و تا یک کیلومتری شیشه های ساختمان ها شکسته شدند.

انفجار امروز در منطقه وزیراکبرخان کابل، منطقه دیپلوماتیک پایتخت افغانستان رخ داده و حدود 7 متر گودالی عمیق در محل انفجار ایجاد شده است.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را نپذیرفته است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟