جانسون: انگلیس همچنان در کنار مردم افغانستان می ماند

  • انتشار: ۵ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 44321

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به افغان و دیدار با اشرف غنی رئیس جمهور و تعدادی از مقامات افغانستان، گفت که کشورش همچنان در کنار مردم افغانستان می ماند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است که در این دیدار دراین دیدار دوجانب در مورد آتش‌بس، پروسۀ صلح، مبارزه با تروریسم، همکاری‌های منطقه‌یی و ظرفیت و نقش افغانستان در توسعۀ اقتصادی آسیا به‌ویژه آسیای جنوبی و مرکزی، بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه بریتانیا از آتش بس ایجاد شده بین حکومت و طالبان استقبال و حمایت همه جانبه نمود. وی اضافه کرد که کشورش همچنان در کنار مردم افغانستان باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه انگلیس از تلاش‌های دولت افغانستان برای احیای فرایند صلح با طالبان از جمله کمک به برقراری یک آتش‌بس سه روزه طی ماه جاری میلادی استقبال کرد.

بوریس جانسون در یک بیانیه گفت: در این لحظه مهم که تلاش‌های تحت رهبری افغان‌ها به سمت دستیابی به صلح و یک راه‌حل سیاسی نیرویی قابل توجه پیدا کرده است من از اینکه در کابل بوده و مشاهده می‌کنم که چطور انگلیس برای حمایت از دولت افغانستان به منظور رسیدن به این هدف تلاش می‌کند مفتخر بوده و انگیزه پیدا می‌کنم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟