تقویت هماهنگی های امنیتی میان افغانستان و پاکستان

  • انتشار: ۸ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2861
وزارت امور داخله

به تازگی یک هیات بلندپایه از سوی پولیس سرحدی افغانستان به پاکستان سفر کرده و قرار است با پولیس سرحدی پاکستان بحث و گفتگو کند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله اعلام کرد: هدف از سفر هیات پولیس سرحدی به پاکستان بحث روی مشکلات در دو طرف خط دیورند، تقویت هماهنگی های امنیتی با نیروهای مرزی دو کشور است.
آقای صدیقی افزود: مبارزه با تروریزم، اولویت این سفر است و با اراده ای که حکومت افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم دارد؛ این پیام را به پاکستانی ها رسانده خواهد شد که در شرایط کنونی، هر دو کشور باید صادقانه و به گونه جدی با تروریزم مبارزه کند.
سخنگوی وزارت امور داخله خاطرنشان کرد که همواره ثبات افغانستان از آن سوی مرز مورد تهدید قرار گرفته است، لانه های تروریست در آن سوی مرز بوده و وارد افغانستان شده اند، از همین رو ثبات افغانستان در تهدید قرار گرفته است.
به گفته وی؛ از همین رو، در شرایط کنونی، ایجاب می کند که نیروهای سرحدی افغانستان و پاکستان به صورت جدی مبارزه کرده و جلو عبور و مرور گروه های تروریستی را در هر دو کشور بگیرند.
این مقام وزارت امور داخله در خصوص موجودیت گروه داعش در افغانستان اشاره کرد که رسانه ها و مردم افغانستان نباید گروه داعش را در افغانستان زیاد جلوه دهند؛ زیرا تاهنوز نشانه های دقیق توسط استخبارات افغانستان تثبیت نشده است که آیا گروه داعش وجود دارد یاخیر.
آقای صدیقی گفت: اطلاعاتی که در اختیار استخبارات افغانستان قرار گرفته، در حدی است که افراد طالبان که در گذشته ها عضو گروه طالبان بوده اند، اکنون تغییر نام داده اند که این گروه ها متعلق به یک، یا چند فرد است و هیچ گونه رابطه ای با داعش ندارند.
پیش از این تصاویر منتشره نشان می داد که گروه های مختلف موسوم به داعش در چندین ولایت افغانستان دیده شده که این امر نگرانی های زیادی را در میان مردم افغانستان به وجود آورده؛ اما این گروه ها از سوی حکومت افغانستان رد شده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟