تظاهرات در تخار در اعتراض به بازداشت نظام الدین قیصاری

  • انتشار: ۱۴ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 44664

بعد از بازداشت نظام الدین قیصاری صدها از طرفداران وی در شهر تالقان مرکز ولایت تخار دست به اعتراض زدند و خواهان آزادی فوری وی شدند.

گزارش ها از ولایت تخار حاکی از آن است که امروز (پنجشنبه) صدها تن از باشنده های شهر تالقان در واکنش به بازداشت نظام الدین قیصاری یکی از نزدیکان به جنرال دوستم با بستن دکان هایشان به خیابان ها آمدند و با شعارهایی خواهان آزادی این نظامی نزدیک به دوستم شدند.

در دو روز گذشته نیز هزاران تن از باشندگان ولایت فاریاب در شهر میمنه دست به تظاهرات زده بودند، آنان روز گذشته ساختمان ولایت فاریاب را به آتش کشیدند.

اما امروز در ولایت تخار هواداران حزب جنبش ملی با در واکنش به بازداشت آقای قیصاری شروع به اعتراض کردند.

این درحالیست که در پی بازداشت این فرمانده کلیدی حزب جنبش اسلامی در روزهای گذشته شماری از باشندگان فاریاب و جوزجان نیز دست به اعتراض ها زده بودند.

در دو روز گذشته و بعد از بازداشت نظام الدین قیصاری به دست نیروهای کوماندو در شهر میمنه هزاران تن با راه اندازی تظاهرات خواهان آزادی فوری آقای قیصاری شدند. در جریان اعتراضات روز گذشته در میمنه یک تن جان باخت و حدود 10 تن دیگر نیز زخمی شده است.

نظام الدین قیصاری یکی از نزدیکان جنرال دوستم رهبر حزب جنبش ملی افغانستان است که از سال ها قبل با گردآوری صدها تن از مردم محلی نیروهای خیزش مردمی را ایجاد کرده است و با گروه های طالبان و داعش در حال مبارزه است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟