تروریستان محاسبه غلط کنند، افغانستان گورستان شان خواهد شد

  • انتشار: ۲۰ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 16878

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در مراسم «بزرگداشت از شهدا و مواظبت از خانواده‌های آنها» به گروه‌های تررویستی هشدار داد که در صورتی محاسبه غلط کنند، افغانستان به گورستان شان تبدیل خواهد شد.
وی امروز دوشنبه، ۲۰ جدی در این مراسم در وزارت دفاع خطاب به گروه های تروریستی گفت: «دو سال پیش محاسبه غلط کردید و سال قبل نیز محاسبه نادرست نمودید، محاسبه غلط تانرا تکرار نکنید، اگر به این خاک به هدف شوم بنگرید، گورستان تان خواهد شد».

رییس جمهور غنی افزود، سیاست‎های خورد و کوچک، تبعیض و اختلافات در چارچوب قوای امنیتی و دفاعی جای ندارد.

ابتدا در مراسم مذکور، برای مستحقان و وارثین قربانیان اردوی ملی ۱۴ کلید آپارتمان و برای ۱۰۰ تن از وارثین آنها، پول نقد از سوی اشرف غنی توزیع شد.

رییس جمهور گفت که قربانی این نیروها تنها به یک قریه، ولایت و یک نسل خلاصه نمی‌شود، بلکه آنان به‌خاطر آرامش مردم و ملت خود جان‌های خود را فدا کردند تا فرزندان آینده این خاک در رفاه و آرامش کامل زندگی کنند.

وی افزود که به خانواده‌های قربانیان توجه خاص صورت می‌گیرد و در برنامه خانه‌سازی سه‌سال آینده، خانواده‌های قربانیان قوای دفاعی و امنیتی در اولویت قرار خواهند داشت.

رییس جمهور گفت که با توزیع ۱۴ کلید آپارتمان به وارثین قربانیان، قسط اول این برنامۀ بزرگ آغاز شده و توجه به سربازان و نیروهای که در سنگرهای داغ دفاع از وطن می رزمند، از وجایب اساسی ما است.

وی همچنان با اشاره به جلوگیری از فساد در وزارت دفاع گفت که در روند تدارکات این وزارت تغییرات مثبت وارد شده  و قانون تدارکات تغییر کرده، تا برای مداوای مجروحین ادویۀ با کیفیت تهیه گردد که این امر در کاهش تلفات اثر گذار خواهد بود.

وی از روی دست گرفتن اقدامات جدی در راستای کاهش تلفات نیروهای امنیتی خبر داد و گفت، این نیروها بیشتر تجهیز شوند و هیچ نوع غفلت در این زمینه پذیرفتنی نمی‎باشد.

غنی نتایج کنفرانس وارسا را برای افغانستان مهم خواند و گفت که تلاش‎های نیروهای امنیتی کشور باعث شد تا جامعه جهانی با افغانستان تجدید تعهد نماید.

سپس عبدالله حبیبی، وزیر دفاع گفت که در رسیدگی به خانواده‎های قربانیان در بخش آموزش و توزیع بورسیه‎های تحصیلی، اعطای سهمیۀ حج، دسترسی رایگان به خدمات صحی و توزیع خانه‎های مسکونی گام‎های عملی را برداشته است. وی اطمینان داد که جهت رسیدگی به خانواده‎های قربانیان نیروهای امنیتی تلاش می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟