بیانیه عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان در محکومیت حصر رهبر شعیان بحرین

  • انتشار: ۳ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 23106

بعد از حمله نظامیان بحرینی به منزل شیخ عیسی قاسم بلند پایه ترین روحانی بحرینی و کشتار تعدادی از هواداران این عالم بحرینی، آیت الله ساجدی موسس حوزه علمیه زینبیه در کابل با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه، از رژیم بحرین خواسته است تا هر چه زودتر حصر منزل این روحانی بحرینی را پایان دهد.

رسانه‌های بحرینی اعلام کرده است که وزارت داخله رژیم آل خلیفه رسماً اعلام کرد که اقامت اجباری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم آغاز شده است.

وزارت داخله بحرین همچنین از دستگیری 50 تن از هواداران این روحانی برجسته خبر داد.

نیروهای امنیتی بحرین روز گذشته به منطقه الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم یورش برده 5 شهروند بحرینی را کشتند و ده‌ها تن را نیز زخمی کردند.

متن کامل بیانیه آیت الله ساجدی موسس حوزه علمیه زینبیه در کابل و عضو ارشد شورای علمای شیعه افغانستان بدین شرح است:

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

إلا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و ذکروا الله کثیراً و انتصروا من بعد ما ظلموا و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون

یک بار دیگر رژیم طاغوتی آل خلیفه اقدام به هتک حرمت به ساحت مقدس یکی از علمای مطرح جهان اسلام آیت الله شیخ عیسی قاسم نمود و قلب مومنان جهان را داغدار ساخت. بر اساس آنچه مطلع شدیم، نظامیان بیدادگر این رژیم، با بی رحمی تمام جمعی از جوانان بیدار بحرینی را که جان خود را سپر دفاع از یک عالم قرار داده بودند، شهید و مجروح ساخته و یا به اسارت برده‌ و با توجه به قطع راه‌های ارتباطی، وضعیت سلامت آیت الله شیخ عیسی قاسم نامعلوم می‌باشد.

مؤمنان مسلمان در سراسر جهان اسلام باید بدانند که علمای جهان اسلام تنها منحصر به سرزمین خاصی نبوده و متعلق به بدنه واحد امت اسلامی می باشند. این مسئله ایجاب می نماید که ما در قبال چنین هتک حرمت‌هایی خاموش ننشته و همچنان که پیشتر آن را محکوم نموده بودیم، یک بار دیگر نیز به آل خلیفه یادآوری کنیم که اولاً: سابقه ظالمان و طاغوتیان تاریخ را که قرآن کریم در موارد متعددی به آنها اشاره کرده است به یاد آورید، وعده الهی صادق است و ظالمان بهای ظلم خود را خواهند پرداخت. ثانیاً: آیت الله شیخ عیسی قاسم تنها یک شخص نیست، بلکه جزئی از کالبد علمای مسلمانی است که بر اساس وظیفه خود اقدام به بیدارگری امت اسلام نموده است. لذا رژیم بحرین باید هر چه سریعتر نسبت به رفع تهدیدهای موجود علیه این عالم برجسته اقدام نموده و از خشم جنبش‌‎های عدالتخواهانه جوانان مسلمان بهراسد.

و السلام علی من اتبع الهدی

سید حسین ساجدی

27 شعبان 1438

دادگاه رژیم آل خلیفه روز یکشنبه گذشته شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را بنا به اتهام های واهی، به یک سال حبس تعلیقی و مصادره 9 میلیون دالر از وجوهات شرعی نزد ایشان به اضافه مصادره دو قطعه زمین به نام شیخ عیسی قاسم و نیز پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 100 هزار دینار محکوم کرد.

بحرین چند سالی است که به دلیل تشدید اختتناق و تبعیض اجتماعی و نبود آزادی بیان از سوی رژیم آل خلیفه با قیام مردمی و عدم مشروعیت حکومت مستقر در این کشور روبه رو است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟