به زودی تاریخ برگزاری انتخابات مجلس اعلام می شود

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 3021

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید طرح برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان آماده است و بعد از دیدار رییس و اعضای کمیسیون انتخابات با رییس جمهور غنی اعلام خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون مسقل انتخابات به رسانه ها گفت که به زودی و بعد از دیدار با رییس جمهور غنی طرح و تاریخ برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان اعلام خواهد شد.
پیش از این سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات گفته بود که انتخابات مجلس نمایندگان در تاریخ دوم ثور۱۳۹۴ هجری شمسی برگزار می شود.
اما وی بر چالش هایی که در برگزاری انتخابات شوراهای ولسوالی ها موجود است اشاره کرد و گفت که در رابطه به حدود اربعه ولسوالی ها، سرحدات بین ولسوالی ها و نبود ارقام دقیق و مشخص از افرادی که در ولسوالی واجد شرایط رای دهی استند وجود دارد که این همه مشکلات باید قبل از برگزاری روز انتخابات حل شود.
کمیسیون مستقل انتخابات از نهادهای مسوول می خواهد تا زمینه را برای برگزاری انتخابات پیشرو هموار بسازند.
عبدالرحمان هوتکی معاون کمیسیون انتخابات گفت: در صورتی که حکومت در راستای فراهم کردن زمینه برای راه اندازی انتخابات شورای ولسوالی ها به کمیسیون مستقل انتخابات تعهد نسپارد، این انتخابات همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان برگزار نخواهد شد.
رییس جمهور اشرف غنی به تازگی طی یک حُکم از مجلس بزرگان خواسته است که تا زمان برگزاری انتخابات شورای ولسوالی ها با ۶۸ عضو به کارش ادامه بدهد.
گفته میشود که پیکارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان به مدت یک ماه می باشد که باید ۴۸ ساعت قبل از برگزاری روز انتخابات خاتمه پیدا کند.
در همین حال؛ قابل یادآوری است که جامعه جهانی تا سال ۲۰۱۵ میلادی برای برگزاری پنج نوع انتخابات پنجصد میلیون دالر به افغانستان وعده داده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟