به دلیل قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، آلمان نظامیانش را در کشور افزایش می دهد

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37787

آلمان می گوید به دلیل قدرت گرفتن طالبان در افغانستان و بیشتر شدن فعالیت گروه تروریستی داعش، شمار نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد. در حال حاضر کمتر از 1000 سرباز آلمانی در افغانستان حضور دارد که قرار است این تعداد به 1300 تن برسد.

ارتش آلمان قرار بود فعالیت‌های خود در افغانستان را مدت‌ها پیش به پایان ببرد و از این کشور خارج شود، اما این هدف حاصل نشد. حال آلمان می‌خواهد شمار نیروهایش را در این کشور افزایش دهد و به ۱۳۰۰ نفر برساند.

به گزارش دویچه‌وله به نظر می‌رسد اورسلا فون درلاین، وزیر دفاع آلمان، در نظر دارد شمار نظامیان این کشور در افغانستان را به‌طرز چشمگیری افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری آلمان قرار است در آینده ۱۳۰۰ نظامی آلمان، که حدود ۳۰ درصد بیش از شمار کنونی نظامیان آلمانی در این کشور هستند، در طرح آموزشی ناتو در افغانستان شرکت داشته باشند.

آلمان می‌گوید، افزایش نظامیانش در افغانستان به این دلیل است که طالبان بار دیگر در این کشور قدرت گرفته و فعالیت‌های جریان تروریستی داعش نیز به شدت توسعه می‌یابد. سهمیه سربازان آلمانی در افغانستان ۹۸۰ نفر است و در حال حاضر  ۹۶۳ سرباز آلمانی در این کشور فعالیت می‌کنند.

ناتو سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) تصمیم گرفت شمار نظامیان خود را که برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان در این کشور مستقر هستند، افزایش دهد. قرار بر آن شد که شمار نظامیان ناتو از ۱۳ هزار نفر به حدود ۱۶ هزار نفر افزایش یابد.

از سال ۲۰۰۲ تاکنون شمار کشته شدگان ارتش آلمان در افغانستان ۵۶ نفر بوده‌اند. ارتش بعد از جنگ جهانی آلمان در عمر خود چنین ماموریت پرتلفاتی در خارج از کشور را تجربه نکرده است. در گذشته‌ای نه چندان دور حدود پنج هزار سرباز آلمانی در افغانستان مستقر بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟