بعد از خودکشی کودک 11 ساله افغان؛ یونیسف به کشورهای اروپایی هشدار داد

  • انتشار: ۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 33628

بعد از خودکشی یک کودک 11 سال افغان در اردوگاه پناهندگان در جنوب غربی ویانا در اتریش، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل، از مقامات اروپایی خواست تا توجه بیشتری به صحت روانی کودکان پناهجو داشته باشد.

پلیس اتریش روز جمعه گذشته از تحقیق در مورد خودکشی یک کودک ۱۱ ساله افغان خبر داده بود. این کودک روز ۱۳ نوامبر در شفاخانه ای درگذشت. هرچند نحوه خودکشی او مشخص نشده است اما بنا به برخی گزارش ها او پس از آنکه در حین سرقت کالایی به ارزش شش یورو گیر افتاد از بیم احتمال اخراج خود و برادر معلولش از اتریش دست به خودکشی زد.

این کودک افغان که در اردوگاه پناهندگان در بادن در جنوب غربی ویانا دست به خودکشی زد، برای تامین امرار معاش شش خواهر و برادر خود با مشکل روبرو بود. بنا به همین گزارش ها برادر او مبتلا به سندرم داون بود.

به گفته یونیسف هر چند آمار دقیق خودکشی در میان کودکان پناهنده در اروپا مشخص نیست اما تاکنون چند گزارش مبنی بر خودکشی آنها منتشر شده است. گزارش هایی که بنا به اعلام صندوق کودکان ملل متحد به طور خاص کودکان افغان مربوط می شود.

این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در بیانیه خود بر اهمیت رسیدگی به موقع و مناسب به کودکان پناهنده تاکید کرده است.

در چندین سال گذشته صدها هزار شهروند افغانستان به دلیل وضعیت بد امنیتی و اقتصادی کشور را ترک کرده اند که بسیاری از این افراد بعد از جواب منفی در مورد اقامت شان به مشکلات روانی روبرو شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟