بعد از حمله مرگبار روز گذشته در کابل، مقامات کاخ سفید به ادامه حمایت از افغانستان تاکید کردند

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 17814

بعد از حمله مرگبار انتحاری روز گذشته (سه شنبه) در نزدیکی ساختمان دادگاه عالی در ناحیه نهم شهر کابل که سبب کشته شدن ۱۹ نفر و زخمی شدن بیش از 30 تن شد، کاخ سفید می گوید که جنرال مایکل فلن، مشاور امنیت ملی آمریکا، در صحبتی که با حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، از ادامه حمایت امریکا از افغانستان و شراکت استراتیژیک امریکا با افغانستان به او اطمینان داد.

شان سپایسر، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود گفت:”ما با شدید ترین الفاظ این حمله بزدلانه را محکوم کرده و از واکنش سریع نیرو های امنیتی افغان استقبال می کنیم. ما همچنان حمایت خود را از حکومت افغانستان که برای حفاظت از مردم آن کشور در مقابل دشمنان صلح تلاش می کند، تصریح می کنیم.”

جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع امریکا نیز با نشر یک اعلامیه خبر داد که جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده در تماس تلیفونی با اشرف غنی، رئیس جمهور، مراتب تسلیت خود را به مردم افغانستان ابراز داشت.

رئیس جمهور غنی در این مکالمه تلیفونی یکبار دیگر بر تعهدش برای آوردن اصلاحات، به ویژه محو فساد اداری تاکید کرده و اهمیت روابط پایدار بین امریکا و افغانستان را برای امنیت افغانستان و منطقه، برجسته ساخت.

این در حالیست که روز گذشته در یک حمله انتحاری در خروجی دادگاه عالی کشور و در حین رخصتی کارمندان این اداره، بیش از 50 تن کشته و زخمی شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟