بدترین چوکی های طیاره کدامند؟ و در هنگام سفر چگونه از آنها دور بمانیم؟

  • انتشار: ۳۱ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 58129

فرض کنید روی چوکی آخر طیاره مچاله شده‌اید و بغل‌ دستی شما دسته‌ی چوکیتان را تصاحب کرده و صدای کشیده شدن سیفون تشناب دائما شنیده می‌شود. بله، شما روی یکی از بدترین چوکیهای طیاره قرار گرفته‌اید و به این فکر می‌کنید که چطور از این موقعیت فرار کنید و دوباره در آن گرفتار نشوید!

به نقل از لست سکند، انتخاب چوکی تاثیر بسیاری در راحتی پرواز، به ویژه در پروازهای طولانی دارد.

در اینجا مصاحبه‌ای با یک متخصص را میخوانیم تا با روش‌های شناسایی چوکی های نامناسب طیاره آشنا ‌شویم.

بدترین چوکی ها کجا هستند؟

دیوید داف (David Duff) متخصص محتوا در  سایت سیت‌گورو (SeatGuru) معتقد است که بدترین
چوکی ها معمولا در ردیف آخر قرار دارند و بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد محدودیت دارند. نزدیکی به دستشویی و بوفه طیاره شما را در معرض صداها و بوهای آزاردهنده، رفت‌وآمد افراد برای استفاده از تشناب و همینطور باز و بسته شدن درها و صحبت‌های خدمه‌ی طیاره قرار می‌دهد؛ خیلی اوقات این
چوکی ها پنجره هم ندارند و شما در آخر طیاره احساس آشفتگی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

خب تا اینجای کار ردیف آخر بدترین چوکی های طیاره را دارد و باید به هر قیمتی از آن دور بمانید، اما غیر از آنها کدام چوکی ها می‌توانند جزو بدترین‌ها باشند؟

چوکی های وسط محبوبیت چندانی ندارند و همینطور چوکی های روبروی خروجی هم چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسند. دیوید داف می‌گوید این چوکی ها در زمان تخلیه‌ی طیاره می‌توانند مشکل‌ ساز شوند.

چوکی های ردیف خروج معمولا مناسب به نظر می‌رسند و جای پای اضافی دارند اما شکایتی که از آن‌ها می‌شود این است که نسبت به چوکی های اطرافشان سردتر هستند.

اگر ترجیح شما داشتن جای پا است لباس‌های گرمتری همراه داشته باشید.

در پایان اگر چوکی های مجزا شده در اتاقک را مد نظر دارید توجه داشته باشید که محفظه‌ی زیر چوکی جلویی که دسترسی شما را به وسایل شخصیتان یا کیت‌های مسافرت و داروهای روی کانتر راحتتر می‌کند، را نخواهید داشت.

همچنین بهتر است بدانید که این چوکی ها به دلیل اینکه فضای مناسبی برای قرار دادن کالسکه‌ی کوچک اطفال دارد، مورد توجه خانواده‌های دارای فرزند نیز هست.

چطور از چوکی های بد طیاره دور بمانیم؟

در هنگام انتخاب جای نشستن از نقشه‌ی چوکی سایت‌ها و یا ایرلاین استفاده نکنید.

سایت سیت‌گورو (SeatGuru) جزئیات چوکی های طیاره را با مشکلات آن‌ها مانند محدودیت‌ها، نزدیکی به بوفه و یا تشناب نداشتن پنجره و یا عرض کم بررسی کرده است.

این سایت همچنین چوکی هایی را که به دلیل خاصی مثل داشتن جای پا یا محفظه‌ی اضافی بهتر هستند را مشخص کرده است.

به عنوان هدیه، شما می‌توانید نظرها را بخوانید و عکس‌هاییرا که مسافران قبلی از چوکی ها گذاشته‌اند را ببینید.

اگر به پیشنهادات بیشتری احتیاج دارید میتوانید به سایت  TripAdvisor و کمپنی SmarterTravel  سر بزنید و تعدادی از کمنت‌های مختلف را در آنجا بخوانید.

زمانیکه متوجه شدید کدام چوکی را می‌خواهید و کدام‌ها را نه، حالا زمان انتخاب است.

می‌توانید هنگام رزرو یا چک کردن هم چوکیتان را انتخاب کنید اما هرچه زودتر این کار را انجام دهید انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت.

ایرلاین‌های بسیاری آپشن‌های چوکهایی که بیشتر مورد تقاضا هستند ( مانند ردیف‌های خروج یا چوکی های دارای جای پای اضافی) را در ازای دریافت وجه بیشتر برای سایر چوکی ها نیز شارژ می‌کنند.

در این موارد سوالی که مطرح است این است که بدست آوردن این مزایا چقدر می‌ارزد؟

ما متوجهیم که مسافران می‌خواهند پیسه ی بسیاری خرج نکنند و همزمان پرواز راحتی داشته باشند، اما گاهی لازم است برای راحتی بیشتر، کمی پیشه اضافه‌تری خرج کرد. موارد بسیاری در پرواز خارج از کنترل شما هستند، پس چرا مطمئن نشویم که همه چیز تحت کنترل ماست؟

این را هم به خاطر داشته باشید که با وجود انتخاب یک چوکی با شرایط عالی تضمینی برای این نیست که شما قطعا روی آن خواهید نشست.

بیشتر قراردادها در ایرلاین‌ها این اجازه را به آنها می‌ دهد تا در صورت لزوم چوکی را عوض کنند و یا مواردی مثل تعمیرات و تغییر در برنامه‌های پرواز می‌توانند مسافر را به پرواز دیگری با چوکی متفاوتی منتقل کنند.

در صورت بروز چنین اتفاقاتی و در صورت عدم رضایت، شما می‌توانید هرچه سریعتر با مامور گیت صحبت کرده و تقاضای خودتان را محترمانه مطرح کنید.

توجه کنید که اگر دیر اقدام کنید ایرلاین فرض را بر این میگذارد که شما از آمدن منصرف شده‌اید و چوکی شما را به شخص دیگری می‌دهد.

برای جلوگیری از این کار تا 24 ساعت به طور آنلاین موارد مورد نیاز خود را چک کنید.

البته مواردی که گفته شد بیشتر در پروازهای خارجی مطرح است.

در پروازهای داخلی باید جای مناسبی از صف را برای دریافت کارت پرواز انتخاب کنید تا چوکی مناسبی هم نصیبتان شود، چوکی که در دسته‌ی موارد گفته شده نباشد!

تا به حال تجربه‌ی سختی از نشستن بر روی چوکی بد در طیاره داشته‌اید؟

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟