اخبار مهم

جبهه مقاومت: اهداف و استراتژی طالبان و داعش مشترک است

جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر بیانیه‌ای در پیوند به حملات اخیر و کارزار تبلیغاتی از سوی گروه‌های تروریستی در کشور گفته که طالبان به حیث «مادر تروریزم»، مدعی مبارزه با داعش اند و تلاش دارند تا زیر نام مبارزه با شاخه خراسان داعش از کشورهای منطقه امتیاز بگیرند در حالی که اهداف و استراتژی طالبان و داعش مشترک است.

یوناما: بازداشت، شکنجه و قتل مقام‌ها و نظامیان حکومت پیشین توسط طالبان همچنان ادامه دارد

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) می‌گوید که با وجود اعلام عفو عمومی از سوی مقام‌های طالبان، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، بدرفتاری و قتل‌های فراقانونی مقام‌ها و نظامیان حکومت پیشین از سوی این گروه در کشور همچنان ادامه دارد.

نگرانی مقامات امریکایی از دسترسی تروریست‌ها به کمک‌های مالی امریکا به طالبان

در ادامه نگرانی‌ها مبنی بر وجود و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان، مایکل مک‌کال؛ ریییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرده که بخشی از کمک‌های امریکا به افغانستان برای تمویل تروریست‌ها مصرف می‌شود.

خلیل‌زاد: بایدن بدون درنظرداشت توصیه دیپلمات‌های امریکایی افغانستان را ترک کرده است

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ پیشین امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده مشوره دیپلمات‌های ارشد، از جمله انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این که از او خواسته بودند نیروهای امریکایی را بدون وجود «شرایط خاص» از افغانستان خارج نکند، نادیده گرفته است.