باشندگان خوست حصار مرزی با پاکستان را تخریب کردند

  • انتشار: ۶ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 32567

حصارکشی نیروهای پاکستانی در امتداد خط دیورند با مداخله شماری از مردم و اداره محلی ولسوالی ځاځی ولایت خوست متوقف شد. مردم این محل قسمتی از حصارکشی نظامیان پاکستانی در مرز با افغانستان را تخریب کردند.

تصاویری پخش شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که مردم درحال تخریب بخشی‌های از حصار سیمی تازه ساخته شده هستند.

پاکستان مصمم است در کنار حصارکشی، صدها پوسته مرزی نیز در امتداد خط دیورند بسازد.افغانستان مخالف حصارکشی مرزی است و می‌گوید این کار امنیت مرزی را تأمین نمی‌کند.

مقامات پاکستانی پیش از این اعلام کرده بودند؛ این حصار که کارش جریان دارد ۱۰ فوت ارتفاع دارد و به گفته مقامات پاکستان در ماه مارچ آغاز یافته است و از طریق بخش هائی از مناطق قبائلی وزیرستان شمالی و جنوبی در مرز افغانستان امتداد می یابد.

در چند دهه اخیر طالبان افغان، القاعده و سائر گروه های پیکارجو با مصونیت از پیگرد در این منطقه به عملیات پرداخته و از مرز گذشته اند.

تاکنون این حصار در طول ۴۳ کیلومتری مرز کشیده شده است، اما به گفته مقامات پاکستانی همه طول مرز تا پایان سال آینده با این حصار پوشش خواهد یافت.

سربازان پاکستانی در قلعه های نظامی که در امتداد مرز قرار گرفته اند، در فراز و نشیب تپه های پوشیده از بته ها بر این حصارکشی نظارت می کنند. در دورن این قلعه های نظامی سربازان بیشتر با کمره های تلویزیونی مدار بسته برای کنترل حصارهای مرزی آموزش دیده اند و این منطقه با استفاده از برق آفتابی از طرف شب روشن می گردد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟