ایجاد 680 هزار شغل جدید در جریان سال جاری

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 56000

وزارت کار در پی انتشار گزارش 51 درصدی فقر در افغانستان، اعلام کرد که در سال جاری خورشیدی 680 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

وزارت کار و امور اجتماعی امروز دوشنبه (12 حمل) کارگاه سه روزه‌ای را زیر عنوان «هماهنگی استراتیژیک» با اشتراک روئسای ولایات این وزارت به منظورآشنایی آنها با قوانین و مقرره‌های جدید وزارت کار در کابل برگزار کرد.
فیض الله ذکی وزیرکار و اموراجتماعی گفت: مطابق آخرین ارقامی که ارایه شده، میزان بیکاری در افغانستان حدود 1.9 میلیون گفته شده؛ ولی این رقم به دلیل عودت مهاجرین و افزایش نیروی کارهیچ وقتی ثابت بوده نمی‌تواند.
وی بیان داشت، درسال گذشته حکومت افغانستان 500 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم را برای شهروندان ایجاد کرده بود؛ ولی در سال جاری حدود 680 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.
فیض الله ذکی وزیرکار می‌گوید که ایجاد اشتغال در آجندای اصلی حکومت قرار گرفته و به این دلیل مقرره‌های جدید وضع شده و با روئسای ولایتی وزارت کار در ولایات شریک می‌شود.
به گفته او، هدف اصلی وضع مقرره‌های جدید، تحقق تغییرات بنیادی در وزارت کار و آشنایی مدیران کار افغانستان با فراخوان سازمان بین المللی کار در مورد وضعیت آینده کار در کشور می‌باشد.
این در حالی است که روز گذشته اداره احصاییه (11 حمل) اعلام کرد که بیش از نیمی از جمعیت کشور با فقر چند بُعدی روبرو هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟