اولین واکنش رسمی ارتش پاکستان در خصوص روند صلح

  • انتشار: ۱۴ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 7829

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «اکسپرس تریبون»، «ژنرال راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان، در گفت‌وگو با فرماندهان ارتش در دفتر مرکزی ارتش این کشور در شهر «راولپندی» گفت: روند مذاکرات صلح که نخستین دور آن با میانجیگری پاکستان برگزار شد، راه حلی برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان است.

براساس گزارش بخش رسانه‌ای ارتش پاکستان (ISPR)، شریف هشدار داد که مخالفان و اخلال‌گران روند صلح افغانستان مخالفان صلح و رفاه در این کشور و منطقه هستند.

اظهارات راحیل شریف اولین واکنش رسمی ارتش پاکستان در خصوص روند صلح افغانستان است که سرنوشت آن پس از تایید مرگ «ملا عمر» رهبر سابق طالبان با ابهاماتی روبرو شده است.

دور دوم مذاکرات صلح که قرار بود در 31 جولای (9 مرداد) در پاکستان برگزار شود، براساس گزارش‌های منتشر شده، به خواسته دولت کابل و طالبان افغان به تعویق افتاد.

بیانیه رئیس ستاد ارتش پاکستان نشان می‌دهد که این کشور هنوز به ادامه روند صلح در اسلام‌آباد تمایل دارد.

نخستین دور مذاکرات صلح چندی پیش با میانجیگری پاکستان در «مری» منطقه‌ای خوش آب و هوا در نزدیکی اسلام‌آباد برگزار شد و گفته می‌شود که رئیس ستاد ارتش پاکستان در این روند نقش مهمی ایفا کرده است.

هفته گذشته خبر مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان افغانستان منتشر شد که پس از مدتی مورد تأیید دولت و ریاست امنیت ملی افغانستان قرار گرفت.

همچنین مرگ ملاعمر توسط خانواده وی و طالبان افغان نیز تأیید شده است.

در پی انتشار خبر مرگ رهبر سابق طالبان، نشستی برای تعیین و انتصاب رهبر جدید این گروه برگزار شد که در آن برخی از افراد بلندرتبه این گروه شرکت داشتند.

بر اساس گزارش‌ها در این نشست «ملا اختر محمد منصور» معاون اول ملا عمر از سوی افراد شرکت‌کننده به‌عنوان «رهبر» جدید این گروه انتخاب شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟