امرالله صالح: شماری از افراطی ها در ارگ، بر سر نزاع قومی نفت می ریزند

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 41518

امرالله صالح رئیس سابق امنیت ملی می گوید که رئیس جمهور از افراطیون قومی می نالد در حالیکه شماری از این افراطی ها با پول مالیه دهندگان بیچاره افغانستان بر سر نزاع قومی نفت می ریزند.

امرالله صالح که زمانی رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان بود در صفحه فیسبوک خود نوشته است در صورتیکه جنگ در افغانستان قومی و زبانی شد، طالبان در جای خود باقی می ماند و در آن صورت کسی برنده نخواهد بود و مال و ناموس هیچ گروه و قوم مصئون نخواهد بود.

آقای صالح در فیسبوکش نوشته است “وقتی بحث به فزون طلبی قومی نزول کرد دین و مذهب دیگر عنصر مرکزی و محوری در تعاملات نخواهد بود و لسان و قومیت انگیزه و عنصر بسیج کننده بر ضد دیگران می شود. هر گروه بدون تحلیل و منطق گروه دیگری را دشمن تلقی کرده و بر تمام داشته های مادی و معنوی او حمله خواهد کرد. متاسفانه حلقه های مشخص عمدا یا از روی نا فهمی، وضعیت را به همان طرف می کشانند.”

در نوشته آقای صالح آمده است “رییس جمهور از افراطیون قومی می نالد در حالیکه شماری ازین افراطیون در کنار خودش و با امکانات دولتی دقیق از جایگاه دولتی و با پول مالیه دهنده گان بیچاره افغاندستان بر نزاع قومی نفت می ریزند.

این در حالیست که هفته گذشته اشرف غنی رئیس جمهور با دریافت تذکره برقی خویش، روند توزیع این تذکره ها را آغاز کرد. این اقدام رئیس جمهور با مخالفت هایی در بین تعدادی از شخصیت های سیاسی روبرو بود.

عبدالله رئیس اجرایی حکومت این اقدام رئیس جمهور را نامشروع خواند و آغاز روند توزیع تذکره های برقی را دعوت به بحران خواند.

همچنین روز گذشته ده ها تن از باشنده های ولایت پنجشیر با راهپیمایی، مخالفت خویش را با درج واژه افغان، نشان دادند. آنان با شعارهای بر ضد اشرف غنی، گفتند که خواهان تحمیل هویت بر خویش نیستند.

عبداللطیف پدرام نماینده پارلمان نیز در واکنش به این اقدام رئیس جمهور خواهان تغییر نام افغانستان به خراسان شده بود. این اقدام آقای پدرام واکنش های تندی را در بین تعدادی از نماینده های پارلمان در پی داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟