افغانستان یکی از بدترین کشورها برای کودکان شناخته شد

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37141

بر اساس گزارش بنیاد سیو چیلدرن  (Save the Children)افغانستان یکی از کشورهایی است که به عنوان بدترین مکان برای کودکان شناخته شده است.

بر اساس این گزارش، سه مکان پرمناقشه‌ای که بدترین مکان‌ها برای کودکان در جهان محسوب می‌شوند عبارتند از سوریه، افغانستان و سومالی.

بنا بر گزارش بنیاد «کودکان را نجات دهید» (Save the Children) شمار کودکانی که در سراسر جهان در مناطق درگیری زندگی می‌کنند با افزایش ۷۵ درصدی نسبت به دهه ۹۰ میلادی، به ۳۵۰ میلیون کودک رسیده است.

از این تعداد کودک ۶ درصد در مناطق درگیری در اروپا، ۲۱ درصد در آمریکا، ۷ درصد در اروپا، ۱۴ درصد در آسیا و ۳۹ درصد در خاورمیانه زندگی می‌کنند.

بیش از نیمی از این کودکان نیز (۱۶۵ میلیون کودک) در مکان‌های دچار درگیری‌های شدید زندگی می‌کنند.

پس از این سه کشور، بدترین کشورهای جهان برای کودکان عبارتند از: یمن، نیجریه، سودان جنوبی، عراق، جمهوری دموکراتیک کنگو، سودان و جمهوری آفریقای مرکزی.

بر این اساس طی سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی ۷۳۰۲۳ کودک در ۲۵ منطقه درگیری به قتل رسیده یا معلول شده‌اند و بیشترین گزارش‌های تایید شدۀ قتل و معلول کردن کودکان نیز مربوط به سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است.

بنیاد «کودکان را نجات دهید» خواستار آن است که رهبران سیاسی و نظامی جهان با انجام اقداماتی هماهنگ، با حمایت از قوانین و استانداردهای بین‌المللی و مبارزه جدی برای جلوگیری از نقض حقوق بشر، برای بازسازی زندگی کودکان گرفتار در جنگ و درگیری تلاش کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟