استقرار یک گروه از نظامیان ایتالیایی در ولایت فراه برای حمایت هوایی از نیروهای امنیتی افغان

  • انتشار: ۱۹ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 16832

بعد از استقرار یک گروه نظامیان ایتالیایی در ولایت فراه، مسئولان در ولایت فراه می گویند که با رسیدن نیروهای مأموریت حمایت قاطع ناتو به این ولایت نیروهای افغان در سرکوب مخالفان مسلح دست بالا خواهند یافت.

محمد آصف ننگ والی فراه می گوید که به استقرار نیروهای خارجی در فراه نیاز مبرم احساس می‌شد.

آقای ننگ می گوید “ما به نیروی هوایی نیاز داشتیم. ما از همکاری جنرال نیکولسن فرمانده مأموریت حمایت قاطع تشکر می‌کنیم. این نیروها برای تامین امنیت بهتر و همچنین سرکوب عناصر مخرب موجود در فراه به این ولایت آمده‌اند.”

مقامات در این ولایت می گویند این گروه از نیروهای ایتالیایی در ولایت فراه برای دفع حملات طالبان و حمایت از نیروهای امنیتی افغان در بخش قوای هوایی کمک خواهند کرد.

مقامات در این ولایت می گویند که به زودی عملیات وسیع پاکسازی در مناطق ناامن فراه نیز به همکاری هوایی این نیروها راه اندازی خواهد شد تا مناطق از دست رفته دوباره تصفیه گردد

تاکنون در مورد تعداد نیروهای ناتو اطلاع دقیقی در دست نیست اما به گفته والی فراه این نیروهای تنها در بخش هوایی در فراه فعالیت خواهد داشت.

در این اواخر وضیعت امنیتی ولایت فراه باشندگان این ولایت را نگران نموده است و می‌گویند که باید حملات مخالفان مسلح دولت دفع شود تا یک بار دیگر به حومه های شهر نزدیک نشوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟