ارگ در پی حذف یک قوم بزرگ کشور با یک توطئه سیاسی است

  • انتشار: ۸ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 20195

بعد از اظهارات رولا غنی بانوی اول در مورد حبس خانگی جنرال دوستم؛ رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور به اظهارات همسر اشرف غنی واکنش نشان داده و گفته است ارگ در پی حذف سیاسی یک قوم بزرگ کشور به وسیله توطیه سیاسی است.

رییس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور در واکنش به اظهارت رولاغنی بانوی اول کشور گفته است که صدور حکم خانم رئیس جمهور در مورد معاون اول ریاست جمهوری کشور ثابت می سازد که ارگ علاقمند تثبیت واقعیت ویا تطبیق قانون نیست، بلکه در پی حذف سیاسی یک قوم بزرگ کشور بالوسیله یک توطئه سیاسی است.

در ادامه اعتراض دفتر معاون اول رئیس جمهور به اظهارات رولا غنی گفته شده، اقدامات حکومت و اظهارات اخیر خانم رولا غنی در قبال جایگاه انتخابی معاون اول ریاست جمهوری کشور هیچگونه توجیه قانونی ندارد.

دفتر معاون اول می گوید؛ نخست باید جایگاه و صلاحیت قانونی خانم رئیس جمهور به مردم افغانستان مشخص گردد و بعد از آن در مورد جایگاه معاون اول رئیس جمهور اظهار نظر شود.

رولا غنی بانوی اول کشور و همسر رئیس جمهور در گفتگو با روزنامه تایمز لندن در مورد وضعیت جنرال عبدالرشید دوستم گفته است؛ دوستم به نوعی در حبس خانگی است و در عمل در کارهای رسمی دولتی حاضر نمی شود.

رولا غنی گفته است که قانون در مورد معاون اول رئیس جمهوری اجرا شده است.

او گفته: “ جنرال دوستم هنوز در خانه‌اش است ولی (درواقع) به نوعی در حبس خانگی است و در عمل کار رسمی دولتی انجام نمی‌دهد.”

عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور، از سوی احمد ایشچی از مخالفان سیاسی‌اش، متهم به بدرفتاری جنسی و آدم‌ربایی شده است.

آقای دوستم علاوه بر این که معاون اول رئیس جمهوری است، رهبری حزب جنبش ملی اسلامی را نیز به دست دارد که در شمال کشور از نفوذ گسترده‌ای برخوردار است.

نظرات(۲ دیدگاه)

نظر شما چیست؟